Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Rockit appelen opent nieuw hoofdkantoor

Rockit Global heeft een gloednieuw bedrijfspand in gebruikgenomen dat de naam Te Ipu kreeg en bol staat van de technologische innovaties.

Miljoenen mini-appelen zullen dit jaar vanuit deze nieuwe 21.000 m2 tellend pakstation in Hastings, Nieuw-Zeeland, worden verladen, alle verpakt in de kenmerkende Rockit-kokers. Nu de vraag exponentieel blijft groeien in Amerika, Azië, Europa en het Midden-Oosten meent CEO Mark O'Donnell dat de verhuizing naar een digitaal geavanceerd pakstation en koelhuis een goede investering is. "Dit is een geweldige ontwikkeling voor iedereen die betrokken is bij Rockit Global, " zegt Mark. "Het is niet alleen een thuishaven voor honderden telers, investeerders, personeelsleden en collega's, maar ook een innovatieve hub."

Er werken 120 vaste medewerkers op de locatie, evenals 300 seizoenswerkers tijdens piekdrukte in het oogstseizoen. Kunstmatige Intelligentie (AI) speelt een cruciale rol en garandeert een zo efficiënt mogelijke sortering, verpakking en bewaring van de PremA96 mini-appelen, waarvoor alleen Rockit Global de exclusieve intellectuele eigendomsrechten bezit. 

De appelen worden automatisch gewassen en gedroogd alvorens een speciale transportband het fruit scant en sorteert op maat, kleur en eventuele afwijkingen. De software is ook in staat om de appelen op handmatige of geautomatiseerde verpakkingslijnen te sorteren. "Door gebruik te maken van robots voor het verpakken van onze appelen is onze capaciteit flink toegenomen," legt Mark uit. "Het automatisch verpakken maakt ons minder afhankelijk van het vinden van werknemers voor taken waar lastig personeel voor te vinden is en op deze manier kunnen we de tijdsinvulling van overig personeel optimaliseren."

Hij schat dat er dit jaar meer dan een miljoen appelen zullen worden verpakt en verladen vanuit het hoofdkwartier van Rockit Global. Dit is echter slechts het topje van de ijsberg. "Tegen 2025 verwachten we dat dit aantal gegroeid zal zijn tot 400 mln appelen," vervolgt Mark. 

Elders in het pakstation en koelhuis worden pallets met appelen verplaatst door op lithium aangedreven heftrucks, die in slechts 25 minuten opgeladen kunnen worden. De machines voor het vervaardigen van de Rockit-kokers, die aan de strengste voedselveiligheidsstandaarden voldoen, zijn ondergebracht op een tussenverdieping. "We produceren uitsluitend wat we nodig hebben en dat betekent geen verspilling. Ook kunnen we nieuwe, innovatieve verpakkingen testen, waaronder actieverpakkingen en duurzame oplossingen."

Tijdens de officiële opening op 1 juni hield John Loughlin, bestuursvoorzitter van Rockit Global, een toespraak. Hij zei dat de directie er belang aan hechtte dat de thuisbasis van het inmiddels internationale bedrijf in het Nieuw-Zeelandse Hastings gevestigd zou blijven. "We zijn hier opgericht en gegroeid. Dit is ons thuis," zei John. "We willen mensen uit deze regio in dienst nemen en ons erfgoed als energiek, spannend en vooruitstrevend bedrijf voortzetten, dat  is geworteld in Hawke's Bay."

Nieuwe branding
Julian Smith, manager global marketing, onthulde een nieuwe merkidentiteit voor de Rockit-appelen. Hij legde uit dat het nieuwe logo en kleurenpalet bij zouden dragen aan de aantrekkingskracht van het merk wereldwijd. "We zijn nog steeds onmiddellijk herkenbaar, maar onze merkidentiteit en marktpositie zijn geëvolueerd, waardoor we ons echt kunnen onderscheiden," zei hij. 

"Het vernieuwende en ondeugende logo zal wereldwijd op 1 juli 2021 worden uitgerold, op het Chinese vasteland in samenwerking met PacMan. "We hebben het hele bedrijf betrokken bij de totstandkoming van deze nieuwe merkidentiteit, die werkelijk uitstraalt wie wij zijn," aldus Julian. "Ons doel is om 's werelds meest geliefde appelmerk te worden en we denken dat onze eigentijdse en aantrekkelijke nieuwe stijl zal helpen de consumentenvraag op internationale markten aan te jagen."

Mark O'Donnell laat weten dat het een geweldig dag in de geschiedenis van Rockit Global is. Gezien de groeiverwachtingen zal het merk nieuwe markten kunnen veroveren naast de 30 landen waar de mini-appelen nu al worden verkocht.

"We hebben nog een aantal ambitieuze projecten in petto," zegt hij. "Er zullen nieuwe technologieën worden uitgerold in de boomgaarden, nieuwe markten worden betreden en honderden hectare worden aangeplant om aan de groeiende vraag op de lokale en overzeese markten te kunnen blijven beantwoorden. Daarnaast zal Te Ipu in 2023 worden uitgebreid."

"We richten ons sterk op de toekomst en blijven ons bereik uitbreiden. Het is oprecht een spannende tijd voor Rockit Global, dat ernaar streeft een voortrekkersrol te vervullen op het gebied van versheid en innovatie."

Voor meer informatie: 
Rockit Global
www.rockitapple.com

Publicatiedatum: