Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Winnaar elektrische Mini bekend

"Succesvolle Europese Kanzi campagne gaat vloeiend over in overzees seizoen"

Het Europese seizoen van Kanzi-appelen is nagenoeg afgesloten en de nieuwe aanvoer vanuit het zuidelijk halfrond komt op gang. GKE, de Europese telersorganisatie en hun leden kunnen met tevredenheid terugkijken op een succesvol seizoen. In vergelijking met vorig jaar lagen de totale verkopen in Europa 14% hoger dan in 2020. Met name de groei in Duitsland springt in het oog. In deze belangrijke markt werd ruim 25% meer volume afgezet. De vraag naar Kanzi blijft toenemen in heel Europa.

"De evenwichtige zoete, friszure smaak van Kanzi sluit goed aan bij de smaakvoorkeuren van de moderne Europese consument. Gesteund door extra marketinginspanningen en een toegenomen naamsbekendheid in al onze voornaamste markten, belandt Kanzi steeds vaker in het winkelmandje”, aldus Dietmar Bahler, CEO van GKE.

Winnaar elektrische Mini komt uit Duitsland
Kanzi organiseerde in maart en april voor haar consumenten in vier Europese landen een grootse winactie. De hoofdprijs was een volledig elektrische Mini. Met de campagneboodschap ‘Recharge with Kanzi’ werden miljoenen consumenten bereikt en hierbij werden zij eraan herinnerd om energie te tanken met Kanzi. Op 27 mei werd voor de EDEKA-supermarkt Brinkmann in Löhne, Duitsland de E-Mini overhandigd aan de gelukkige winnares Sabrina. Bij deze EDEKA vestiging kocht Sabrina de appelen waarmee ze de trotse eigenaar werd van de Kanzi E-Mini.


Esther Dworak (GKE) overhandigt de autosleutels van de E-Mini.

Start seizoen zuidelijk halfrond
Ondanks de grotere oogstvolumes zijn de Europese voorraden inmiddels vrijwel uitverkocht. Tegelijkertijd komt aanvoer vanuit het zuidelijk halfrond eerder op gang dan vorig jaar en daarmee sluiten de seizoenen van het noordelijk en zuidelijk halfrond dit jaar perfect op elkaar aan. De eerste nieuw geoogste Kanzi appelen van het zuidelijk halfrond zullen in de komende dagen beschikbaar zijn.

Nieuwe zomeractie: 'Refresh yourself with Kanzi'
Als onderdeel van de centrale merkboodschap "The Power of Great Taste" zal tijdens het zuidelijk halfrond-seizoen een nieuwe zomeractie worden gelanceerd, gericht op zowel detailhandelpartners als consumenten. Onder het zonnige thema 'Refresh yourself with Kanzi' zal deze zomer de verfrissende energie van de Kanzi-appelen worden benadrukt. In de deelnemende landen maken Kanzi-fans kans op een strandstoel door deel te nemen aan een aantrekkelijke online campagne. "De zomeractiviteiten zullen een goede doorverkoop in Europa van de overzeese Kanzi-oogst bewerkstelligen en tevens de merkbekendheid en voorkeur verder stimuleren", besluit Dietmar Bahler.

Voor meer informatie:
Dietmar Bahler
GKE NV
+32 477 94 94 14
dietmar.bahler@gkefruit.com 
www.kanziapple.com 

Publicatiedatum: