Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Twee ananasschilmachines schillen 8.000 ananassen to go per week:

Een balans van de "emotionele boost" op de versafdeling

Aan het einde van de week trekt Piero Nickenig, teamleider groenten en fruit in het Globus warenhuis in Koblenz, de balans:

8.000 ananassen in bekertjes, 500 kokosnoten en 200 meloenen werden in slechts zes dagen tijd in de Globus hypermarkt Koblenz geschild en verkocht – een absoluut record.

"Zonder de twee ananasschilmachines hadden we nooit het record van 8.000 geschilde ananassen in bekertjes in slechts een week tijd aan onze klanten aan kunnen bieden. Direct op de groenten- en fruitafdeling konden onze klanten zelf tussen schijfjes en blokjes kiezen per druk op de knop. De ananasschilmachine pina to go is een geniale zelfbedieningsmachine voor de groenen- en fruitafdeling.“

"Onze klanten verwelkomen zulke verkoopacties en highlights“, aldus Tim Strübing, Business Unit Manager groenten en fruit van de 47 Globus hypermarkten. Vanwege het hoge aantal vers voor het oog van de klanten verwerkte ananassen worden er meteen twee schilmachines ingezet. Per druk op de knop kiest de klant tussen schijfjes en blokjes en krijgt binnen 20 seconden zijn of haar vers geschilde en consumeerbare ananas in een bekertje. "Sinds de inzet van de ananasschilmachine pina to go registreren we regelmatig nieuwe afzetrecords.“

Het voordeel van de schilmachine wordt snel duidelijk. De populaire exotische fruitsoort staat weliswaar op de tweede plaats naast de banaan in het fruitschap. Echter laat ze zich zo lastig verwerken dat de klant vaak iets anders dan ananas kiest. De ananasschilmachine ondersteunt de klanten op dit punt – trefwoord emotionele boosting: aantrekkelijk gepositioneerd, transparant vormgegeven en heel eenvoudig: ananas erin stoppen, beker erin zetten, op de knop drukken - en klaar is de gesneden ananas to go en dat ook nog live: "De klant kiest zelf een ananas uit, kan bij het schillen toekijken en vertrouwt de machine zelfs meer dan ieder koelschap", aldus Christoph Wolter, directeur van HEPRO GmbH. Sinds meer dan vijfentwintig jaar is HEPRO GmbH de specialist op het gebied van voedingsmiddelschiltechniek.

"De consument let in toenemende mate op versheid en transparantie bij de verwerking en houdt tegelijkertijd van convenience producten. De ananasschilmachine past precies bij de huidige tijd", vertelt Tim verder. Net als een sinaasappelpers brengt deze de klanten op het idee om de gezonde ananas spontaan op het boodschappenlijstje te zetten en zo wordt niet alleen de ananasomzet vergroot. Tenslotte bezoeken klanten speciaal voor 'pina to go' de geselecteerde hypermarkt.

"Ervaringen op dit gebied hebben we in de afgelopen vijfentwintig jaar al met onze aspergeschilmachines verzameld. Met de transparantie bij het schillen, de highlight van zelfbediening en de factor ultra fresh convenience ontstaat een geniaal totaalpakket. Het doel is bereikt wanneer de klant speciaal voor de geschilde ananas de hypermarkt of de levensmiddelenmarkt bezoekt en deze doelgerichte aankoop met zijn dagelijkse boodschappen verbindt", aldus Christoph Wolter. Een snelle kostenafschrijving van de in Duitsland geproduceerde ananasschilmachine is naast de belangrijke factoren klantenservice en POS doorslaggevend voor de levensmiddelenhandel.


Christoph Wolter, directeur van HEPRO GmbH

De Globus warenhuizen leggen hun focus succesvol op de versafdeling, waarbij de presentatie van deze afdeling in toenemende mate bepalend wordt voor de beoordeling van de totale winkel door de retailklanten. "Met ons veelzijdige aanbod aan verse, regionale en kwalitatief hoogwaardige producten willen we alle wensen van onze klanten vervullen: kwaliteit en versheid zijn voor ons een vanzelfsprekendheid – iedere dag“, aldus Tim.

Met een recordbrekende 8 meter hoge ananaspyramide in Koblenz, twee ananasschilmachines, live-verwerking met machetes en lekkere fruitsalades uit kokosnoot, meloen en ananas gepresenteerd in het koelschap, blijft de positieve inkoopbeleving in de herinnering van de klanten en zal op de lange termijn de afzet op de versafdeling vergroten, aldus de ervaringen van het Globus-team. Tim Strübing wil de nieuwe ananasschilmachine niet meer kwijt: "Met het nieuwe model van HEPRO zijn we zeer flexibel: in de machine kunnen ananassen in de groottes 6, 7 en 8 probleemloos geschild worden. De klant krijgt zijn zelf uitgekozen, vers gesneden ananas in handen en het mooiste: hij of zij kan zelf per druk op de knop tussen schijfjes en blokjes kiezen. De klant wil niet meer zonder 'pina to go'– emotionele boosting dus.“

Voor meer informatie:
HEPRO GmbH
Mareen Protte - Vertrieb
Nickelstraße 14
33378 Rheda-Wiedenbrück
Tel: +49 5242 57979-31
Fax: +49 5242 57979-631
mprotte@hepro-gmbh.de  
www.hepro-gmbh.de 

Publicatiedatum: