Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Chilenen promoten hun kersen in China via livestream e-commerce evenement

Dada Group, het grootste on-demand bezorg- en retailplatform in China, laat weten dat JD Daojia (JDDJ) in samenwerking met het Chileense consulaat in Shanghai en het Chilean Cherry Comittee van ASOEX op 17 januari 2021 het 'Chilean Cherry Online Shopping Festival" heeft georganiseerd, waaraan 20 retailers meewerkten, waaronder Walmart, Yonghui Superstores, CR Vanguard en Pagoda. 

Nicolás Silva, van de handelscommissie van Chili in Shanghai, was aanwezig bij de livestream van het e-commerce evenement van JDDJ, waar hij Chinese consumenten kennis liet maken met Chileense kersen. Op de dag van de livestream was de afzet van Chileense kersen op JDDJ 133% hoger dan de zondag ervoor, waarmee de toon werd gezet werd voor het online winkelfestijn in de aanloop naar het Chinese Nieuwjaar. 

Bo Yang van JDDJ: "Er worden voornamelijk Chileense kersen geïmporteerd op de Chinese markt. Om aan de behoeften van de consumenten te kunnen beantwoorden is JDDJ samen gaan werken met het Chileense consulaat en ASOEX om de toeleveringsketen tussen het land van herkomst en de retailers te verkorten. Hierdoor kunnen we de kwaliteit van de kersen die we op ons platform verkopen verbeteren en een consistente aanvoer garanderen terwijl we het prijsniveau laag houden."

Charif Christian Carvajal, marketingmanager bij ASOEX: "Chileense kersen zijn niet alleen een goede keuze als Nieuwjaarsgeschenk maar ook nog eens erg gezond. Door deze samenwerking kunnen we nog meer Chinese consumenten laten genieten van onze heerlijke kersen. Dankzij de on-demand winkel- en bezorgmogelijkheden die het JDDJ-platform te bieden heeft, kunnen consumenten eenvoudig Chileense kersen kopen, die nu nog sneller bij hen thuisbezorgd zullen worden."

Tijdens het JDDJ livestream-evenement op zondag, gaf Silva uitleg over de klimatologische omstandigheden, teelttechnieken, het met de hand plukken en de voedingswaarde van Chileense kersen. Het online evenement trok 380.000 kijkers. Kijkers die bestellingen plaatsten tijdens de livestream kregen hun kersen binnen een uur aan huis bezorgd. 

Dit jaar zal de wereldwijde export van verse Chileense kersen naar verwachting met 38,3% groeien naar 316.184 ton. Dit zou meteen een nieuw exportrecord betekenen en dit ondanks de uitdagingen als gevolg van de pandemie. Chileense telers en exporteurs hebben extra geïnvesteerd in veiligheid en hygiëne.

De Chileense fruitsector voldoet niet alleen aan de landelijke regelgeving maar heeft ook preventieve maatregelen van de Wereldgezondheidsorganisatie en de Voedsel- en landbouworganisatie van de Verenigde Naties geïmplementeerd, zoals voorschriften voor social distancing, het dragen van mondmaskers en het bevorderen van een goede hygiëne, op het werk, onderweg en ook thuis. Deze veiligheidsmaatregelen zijn ook ingevoerd in boomgaarden en pakstations. Voor vertrek naar China worden de containers gedesinfecteerd. 

Door het e-commerce-model met levering binnen één uur te benutten in een livestream kunnen merken on- en offline verkoopsystemen aan elkaar koppelen, de afzet in fysieke winkels bevorderen en de groei van online-to-offline-kanalen een impuls geven. Dit model bereikt ook jongeren die zelden fysieke winkels bezoeken. JDDJ werkte al met tientallen bekende merken samen, waaronder P&G, Unilever en PepsiCo voor het livestreamen van promotionele activiteiten. 

In de aanloop naar het Chinese Nieuwejaar heeft JDDJ met 100.000 fysieke winkels en talloze merken samengewerkt om het online winkelfestijn af te trappen. De sappige Chileense kersen zijn tijdens de Nieuwjaarsperiode een must-have product voor Chinese consumenten. 

 

Bron: PRNewswire

Publicatiedatum: