Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Het Chileense PacLife opent after-sales servicekantoor in China

"China is de grootste markt voor speciale verpakkingen"

De toename van de vraag van Zuid-Amerikaanse exporteurs naar verpakkingen met verbeterde technologie voor hun fruitzendingen naar China heeft de Chileense fabrikant PacLife ertoe bewogen om in China een after-sales kantoor te openen dat ondersteuning moet bieden aan alle klanten die dat wensen.

“Het betreft een after-sales service over de grenzen heen, waardoor we resultaten en verdere informatie aan onze klanten kunnen leveren. Het kantoor wordt bemand door onze productmanager in Azië, de heer Felipe Acosta, die ook bezoeken zal brengen aan de belangrijkste markten in China bij de aankomst van de zendingen”, zegt Cristian Parra, commercieel manager van PacLife.

"Het is een grote uitdaging geweest, maar we zijn erin geslaagd een kantoor op poten te zetten en we zijn heel tevreden over ons werk. We vinden het uiterst belangrijk dat iemand ter plaatse kan controleren en bevestigen dat alles in goede staat is aangekomen, zowel voor ons als voor onze klanten", voegt Cristian toe.

"In tegenstelling tot de Europese en Noord-Amerikaanse markten, waar de winstmarges voor producten als blauwe bessen steeds krapper worden en die steeds vaker opteren voor bulkcontainers met macroperforatie, is China de grootste markt ter wereld voor verpakkingen met verbeterde technologie. Chinese importeurs vragen om dit type verpakking omdat ze zien dat het product zo in optimale omstandigheden aankomt en ook de voedselveiligheid garandeert”, legt Cristian Parra uit.

“Kersen zijn ongetwijfeld het meest interessante product. Bijna alle kersenzendingen worden verpakt met de nieuwe technologie ongeacht hun bestemming. Hoe dan ook, bijna alle in Chili geteelde kersen belanden op de Chinese markt. Steeds meer verse producten die naar China worden geëxporteerd, maken gebruik van deze verpakkingstechnologie. De PacLife-verpakkingen zijn overigens gepatenteerd omdat er nanotechnologie aan te pas komt die de rijping van het fruit en micro-organismen controleert. Op die manier ontstaat er een gunstige omgeving zodat het fruit vers op bestemming aankomt”, benadrukt hij.

Dank zij het kantoor kan PacLife nu informatie bezorgen op bestemming en feedback sturen naar het thuisfront. “Nu hebben we resultaten uit de eerste hand die ons informeren over de staat van het fruit op het eindstation”, besluit Cristian Parra.

Voor meer informatie, zie www.paclife.tech 

Neem contact op met PacLife via [email protected] of rechtstreeks met Felipe Acosta, Product Manager, via [email protected] 

WeChat: FelipeAsia 

Publicatiedatum: