Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tenderstem broccoli viert goede oogst en sterke afzet

Volgens de laatste cijfers van onderzoeksbureau Kantar is de Britse Tenderstem broccoli de drijvende kracht achter de groei in de categorie specialiteitengroenten. Het toonaangevende brassica-merk viert een goede oogst die zal bijdragen aan een vruchtbaar einde van het Britse teeltseizoen, dat loopt tot begin november.

Het merk heeft een indrukwekkende groei op jaarbasis gerapporteerd, zowel in hoeveelheid als in waarde, en presteert op 6 september jl. daarmee 25% beter dan de categorie specialiteitengroenten. Terwijl de categorie als geheel met een gezonde 8,6% is gestegen ten opzichte van vorig jaar is de afzet van Tenderstem broccoli in dezelfde periode met 34% in waarde gestegen.

Het verhaal van het merk Tenderstem is ook positief wat de afzet betreft. Op jaarbasis steeg het aanbod van de specialiteitencategorie met 5,2%, terwijl dat van Tenderstem met 42,7% steeg, een resultaat dat voor de categorie als geheel een reële groei heeft opgeleverd.

De aanhoudende consumentenvraag in combinatie met een goed aanbod van hoogwaardige, in het Verenigd Koninkrijk geteelde producten betekent dat het Tenderstem-team een sterk einde verwacht van een productief seizoen. Telers, licentiehouders en retailers hebben onvermoeibaar gewerkt om de beste producten in de schappen te krijgen.

Tenderstem broccoli blijft in het hele VK populair als hoofdgroente, niet alleen thuis, maar ook in restaurants. De afzet van Tenderstem broccoli steeg in de maand augustus met 27% ten opzichte van juli 2020, wat het merk toekent aan de populaire Eat Out to Help Out overheidsregeling, waardoor Tenderstem broccoli op de menu's van populaire ketenrestaurants zoals Wagamama, Giraffe, Wahaca en Miller & Carter staat.

Het merk heeft zijn focus gelegd op thuis koken door middel van zijn mediacampagne 2020, waarbij Tenderstem broccoli wordt gepositioneerd als een veelzijdig ingrediënt dat gebruikt kan worden in een willekeurig aantal gerechten. De recente reclamecampagnes van het merk, zoals een samenwerking met kookboekenschrijver Dr. Rupy Aujla van The Doctor's Kitchen, zijn versterkt door de populariteit van de groenten onder enkele van de meest geliefde chef-koks en Britse foodschrijvers. Tenderstem broccoli is verschenen in kookboeken als East van Meera Sodha, Dumplings and Noodles van Pippa Middlehurst, The Quick Roasting Tin van Rukmini Ayer en BOSH! Simple recipes. Unbelievable results. All plants. van Henry Firth en Ian Theasby.

Tenderstems marketingmanager Lacey Bradshaw: "Dankzij de inspanningen van onze telers en licentiehouders hebben we een sterk Brits teeltseizoen gehad en de consumenten kunnen nog steeds het beste van de in Engeland geteelde Tenderstem broccoli in huis halen."

Voor meer informatie:
Carys Barker
Tenderstem
+44 (0) 7702 581136
carys.barker@mcg.agency
www.tenderstem.co.uk

Publicatiedatum: