Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Leon van den Hombergh, Frankort&Koning over de afzet van (water)meloenen:

"Zo tegenvallend als de juli-verkoop was, zo extreem is het nu in augustus"

Tholen - Al vaker gaf Leon van den Hombergh van Frankort&Koning de afhankelijkheid van de (water)meloenenverkoop van de weersomstandigheden aan. Daar vormt deze zomer geen uitzondering op. "Zo tegenvallend als de juli-verkopen waren, zo extreem zijn ze nu in augustus!"

“Noem het maar een heerlijke dynamiek. Het is nu iedere dag een uitdaging om alle wensen en volumes ingevuld te krijgen, zodat de Europese supermarkten hun schappen niet zonder meloenen zien", vervolgt de importeur. "Met dit weer is een meloen echt een impulsaankoop die, zeker bij alle acties die er op retailniveau gevoerd worden, voor flinke omzetvolumes kan zorgen."

"De sterke opleving van de vraag is ook voor alle telers in de mediterrane teeltgebieden een welkome opsteker. Na een heel slechte periode was de prijsstijging over de hele linie dringend noodzakelijk om nog iets van het seizoen te redden. Dus laten we hopen dat we voorlopig nog van deze zomerse weersomstandigheden kunnen blijven profiteren", besluit Leon.

Voor meer informatie:
Leon van den Hombergh
Frankort & Koning B.V.
+31 (0)77 3897 202
+31 (0)6 5123 8770
l.vdhombergh@frankort.nl  
www.frankort.nl/