Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nieuwe oogst uit Nieuw-Zeeland vanaf nu beschikbaar

Tweecijferige groei voor Envy-appelen tijdens seizoen 2019-20 in Washington

Envy-appelen lieten tijdens het Washington-seizoen 2019-2020 een dubbelcijferige groei zien in omzet, aantallen en retailsamenwerkingen. Hiermee hebben zij de weg vrijgemaakt voor de nieuwe oogst Envy-appelen uit Nieuw-Zeeland, die vanaf nu beschikbaar is. 

“De fenomenale groei die Envy heeft doorgemaakt heeft het ras een sterrenstatus opgeleverd, waarmee we onze sterke positie binnen de categorie consolideren en de basis leggen voor verdere groei," zegt Cecelia Flores Paez, hoofd marketing in T&G Global Noord-Amerika. "Consumenten hebben bevestigd wat wij allang wisten en dat is dat Envy de ultieme smaakbeleving biedt. Na één hap is men verkocht."

De aantallen Envy-appelen uit Washington groeiden met 20% evenals de samenwerking met retailers, die meer schapruimte voor het ras vrijmaakten en het consistent promootten. 

"Envy heeft laten zien een appel te zijn waar men op kan vertrouwen. De zoete, knapperige 'bite' maken deze appel perfect," aldus Anthony Chanka van Giant Food (AHOLD). "Zodra je deze appel aan klanten presenteert dan zijn zij zeer ontvankelijk."

Chris Park, inkoopmanager bij Lotte Plaza Market, is het hiermee eens. "Envy is beslist de beste appel die ik ooit heb geproefd," laat hij weten.
Envy heeft de nadruk gelegd op consistente, dynamische en aangepaste promoties bij retailers, variërend van strategische marketingprogramma's tot digitale marketing en samenwerking met media en goede doelen.

Eind oktober zal wederom een nieuw Envy-seizoen aanbreken dat gekenmerkt zal worden door een grotere beschikbaarheid, een uitgebreider aanbod aan verpakkingsformaten, een hoge Brix en schoon fruit. "Naar verwachting zal de productie tegen 2025 gegroeid zijn naar meer dan vijf miljoen kartons," zegt Flores Paez. "We zijn ervan overtuigd dat ondanks deze groei de kwaliteit van Envy overeind zal blijven, omdat we onze telers zorgvuldig uitkiezen. Zij werken volgens de strenge standaarden van T&G, krijgen technische ondersteuning en beschikken over pakstations die zijn uitgerust met de meest moderne sorteerlijnen."

De belangrijkste partners van Envy, waaronder Lubbock en United Supermarkets, kunnen de toekomst van deze appel eveneens met vertrouwen tegemoet zien.  

"Nu steeds meer mensen kennismaken met deze appel neemt de populariteit toe," aldus Joseph Bunting van United Supermarkets. Hij voegt eraan toe dat Envy over de juiste combinatie van zoetheid en knapperigheid beschikt om klanten voor zich te winnen. "We zien deze appel steeds verder stijgen op de lijst van bestverkochte appelen."

Voor meer informatie:
Cecilia Flores Paez: 
T&G Global
+1 310 291 5583 
Cecilia.FloresPaez@tandg.global
www.tandg.global

Publicatiedatum: