Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Paul Dekker aan de slag bij De NotenBeurs

"AGF-groothandel en specialist kan zich met noten- en zuidvruchtenmarkt onderscheiden op de markt"

Tholen - Al sinds 1998 is De NotenBeurs uit Zevenhuizen actief in het leveren van noten, pinda's en zuidvruchten. De klantengroep bestond in die eerste jaren uit speciaalzaken, winkelketens, ambulante handelaren en horecabedrijven. Vanaf 2000 kwamen daar de klantgroepen industrie en groothandel bij. In 2004 dienden zich de eerste exportklanten aan en na de overname van de exportactiviteiten van FlexFood in 2010 kreeg de Notenbeurs een stevige groei-impuls. Onlangs is de in de AGF-sector bekende Paul Dekker aan boord gekomen om ook de verkoop richting de klanten in de AGF-groothandel en speciaalzaken een impuls te geven.


Paul Dekker

"De speciaalzaken in Nederland vormen nog altijd onze belangrijkste klantengroep. We leveren niet alleen een breed assortiment uit alle hoeken van de wereld, maar leveren onze klanten ook de knowhow erbij. Niet voor niets hebben we drie mensen fulltime op de baan om de detaillisten te adviseren", vertelt algemeen directeur Reinier van den Berg. Zo zijn de klanten altijd actueel als het gaat om ontwikkelingen op het gebied van smaak- en kwaliteitsbeleving van de consument en trends in producttoepassingen en gebruiksmomenten en werken we actief mee aan innovaties en noviteiten in smaak, prijsstelling en nieuwe presentatiemogelijkheden."

Thema-acties
"Het voordeel van de noten- en zuidvruchtenbranche is dat we tegenwoordig hip en sexy zijn. Je kunt geen supermarktblad of kookprogramma zien, of er komen wel noten en zuidvruchten in voor", vertelt Reinier. "Voor AGF-specialisten en groothandels is het een mooie uitbreiding van het assortiment, marge-technisch interessant en daarbij past het ook perfect binnen de aanbevolen Schijf van Vijf. De grote uitdaging voor de detailhandel is toch om zich te onderscheiden op de markt, anders gaan consumenten wel naar de supermarkt toe. Met onze knowhow kunnen we de detaillisten voorzien van de beste menusuggesties met groenten en fruit. Ook ondersteunen we ze graag met thema-acties als 'koken met noten' en 'de vleesvrije week'."

"Pinda's, cashewnoten, walnoten en amandelen vormen de top-4 van ons assortiment, maar we zijn ook groot in rijstcrackers, rozijnen, pijnboompitten en hebben een uitgebreid assortiment choco- en yoghurtproducten", aldus de algemeen directeur. "We verpakken klantspecifiek en dat kan letterlijk gaan van 50 kilo balen tot consumentenverpakkingen van 100 gram", vertelt Reinier. "We sourcen onze producten zowat in elk land dat rond de evenaar ligt. Zo halen we de macadamia noten uit Australië, sultana's uit Turkije, walnoten uit Chili. Zo hebben we voor elke notenklant ruim voldoende keuze."

Moment van aankoop belangrijker dan dagprijs
"Onze toegevoegde waarde richting de speciaalzaken is dat we ook een stukje begeleiding kunnen bieden bij de inkoop. In onze branche kunnen de prijsschommelingen gigantisch zijn, onder meer door weersomstandigheden, politieke issues of valutaschommelingen. Het prijsniveau van de dag is daarom veel minder belangrijk dan het moment van aankoop. Met onze '3 voor 5-actie' maken we het onze klanten zo interessant mogelijk", aldus Reinier.

De impact van de Corona-crisis op de afzet van de noten en zuidvruchten is volgens de directeur van de NotenBeurs beperkt gebleven. "Na de eerste maatregelen waren klanten vaak wel wantrouwend, ook vanwege het sterk wisselende beleid tussen de verschillende gemeenten voor de ambulante handel. En er zijn ook zeker klanten die hierdoor veel schade hebben geleden, maar bij veel winkels heeft de situatie zich weer snel hersteld. Als mensen niet meer naar het café, restaurant of de bioscoop kunnen, dan gaan ze zich thuis verwennen met een hapje, worstje en een nootje. In die zin zijn er ook weer kansen die we kunnen benutten tijdens deze crisis!”

Voor meer informatie:
Paul Dekker
De NotenBeurs
Nijverheidscentrum 24
2761 JP Zevenhuizen
Tel: 0180-637063
Mob: 06-53757241
p.dekker@notenbeurs.nl
www.notenbeurs.nl