Vlaanderen: Nieuwe campagne voor bio-producten

VLAM trapt een nieuwe campagne af voor bio-producten. Dankzij Europese subsidies kan de website www.allesoverbio.be  verrijkt worden met een impactvolle tv- en onlinevideocampagne. Deze campagne wordt voor 30% gefinancierd met sectorbijdragen, de overige 70% komt van Europa. De campagne zal drie jaar lopen.

De nieuwe campagne haakt in op de basis die de voorbije jaren is gelegd. VLAM wil meer consumenten vaker voor bio doen kiezen door hen te informeren over de vijf troeven van bio: lekker puur, gezond genieten, goed voor het milieu, vriendelijk voor dieren en 100% toekomst. De focus ligt op bioproducten van eigen bodem. Er wordt gewerkt via 3 kanalen: tv, online en bio-speciaalzaken.

TV
Op 6 juli wordt een nagelnieuwe tv-spot gelanceerd op de Vlaamse zenders één en Canvas in het luik van de boodschappen van algemeen nut. Daarnaast is de spot ook te zien op Vier en nog enkele kleinere zenders.

In de spot vertelt een bio-product over zijn levensweg en over de zorg waarmee alles gebeurt op een bio-bedrijf. Er zijn vier versies gemaakt om de specificiteit van elk seizoen te tonen. De beelden die hiervoor werden opgenomen in verschillende Vlaamse bio-bedrijven illustreren de samenvattende zin van de spot ‘de mooiste producten vertellen het schoonste verhaal’. De spot besluit met de signatuur ‘Kies wat vaker bio met een biografie uit Europa.’

De spot zal in een eerste reclamegolf worden uitgezonden van 6 juli tot 2 augustus. Een tweede campagnegolf van vier weken is voorzien in september. Van de 30-seconden spot worden ook kortere versies gemaakt, die (later) worden ingezet, hetzij op tv, hetzij online. In 2021 en 2022 zullen er 3 campagnegolven zijn.

Online
Het onlineplatform www.allesoverbio.be   is de uitvalsbasis voor alle communicatie over bio en zal ook in 2020 volop van zich laten horen. Het platform bevat een schat aan inhoudelijke en feitelijke info over bio, verhalen en video’s over producenten, verwerkers en bio-liefhebbers. Het bezoek aan deze site wordt gevoed door een online campagne met video, bannering en communicatie via Facebook. Het materiaal van de tv-spot wordt optimaal benut. Er zullen elk jaar 6 verschillende video’s van 2 minuten worden gemonteerd die verhalen brengen vanuit het standpunt van de bio-producent, het bio-product of de bio-koper.

Verkooppunten
Het is belangrijk dat een campagne ook in de bio-speciaalzaken zichtbaar is. Daar wordt immers de aankoopbeslissing genomen en worden de eerdere contactmomenten met de campagne herinnerd. VLAM voorziet twee maal per jaar een affiche met de campagneboodschap voor de speciaalzaken. Klassieke supermarkten kunnen ook inhaken op de campagne en het promotiemateriaal downloaden op het platform www.versondernemer.be.

Voor meer informatie: www.allesoverbio.be 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven