Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Er worden steeds minder hele watermeloenen verkocht"

Peris introduceert verpakte watermeloen in schijven

De trends in de consumptie van fruit zijn aan het veranderen. Getuige hiervan is onder andere de watermeloen. “In de winkel vind je steeds vaker een helft of zelfs een kwart van een watermeloen, terwijl een volledige watermeloen aan populariteit inboet. Een bol van meer dan 6 kilo in je winkelkar is immers niet zo handig en de consument ziet ook graag eerst hoe het product er vanbinnen uitziet,” zegt Christian Palacios, verantwoordelijke marketing van het Spaanse bedrijf Peris, specialist in de afzet van meloen en watermeloen, pompoen, ui, selderij en gemaksproducten van allerlei soorten groenten en fruit.

Om in te spelen op deze trend heeft het Valenciaanse bedrijf een nieuw product gelanceerd: pitloze zwarte watermeloen in schijven. Zo kan de consument heel gemakkelijk genieten van ‘s zomers meest populaire fruit, op gelijk welk uur of plaats, alleen of met het gezin en vrienden. “Het lijkt ons een concept dat past bij de nieuwe consumptiepatronen. Enige tijd geleden zagen we het op de Angelsaksische markt en we hebben nu ook hoge verwachtingen voor de Spaanse markt, waar bijna geheel onze afzet op gericht is”, zegt Christian Palacios.

“De helft en het kwart van een watermeloen zullen nog wel de hoofdrol vertolken, maar we geloven in ons nieuwe product. We bestuderen ook de mogelijkheid van verpakte meloen in schijven. Die is dan wel minder populair dan de watermeloen, maar de schijfjes zouden ook wel kunnen aanslaan", voegt hij eraan toe.

En ook al is het gebruik van plastic verpakkingen de afgelopen twee jaar erg impopulair geworden, toch beleeft plastic volgens de marketeer een revival in de supermarkt vanwege de coronacrisis. "Plastic is op dit moment het meest veelzijdige en hygiënische materiaal en de retail kan het zich niet veroorloven om risico's te nemen die de gezondheid van haar klanten in gevaar zou kunnen brengen door het gebruik van andere alternatieven", legt hij uit.

Op dit moment is er een tekort aan watermeloenen van goede kwaliteit door de slechte weersomstandigheden van enkele weken geleden in Almería. “Goede watermeloenen bekomen is een hele uitdaging. Er heeft zich een oorlog ontketend tussen kopers, die tegen elkaar opbieden om het beste fruit te pakken te krijgen. De prijzen zijn momenteel torenhoog, maar weldra zullen ze naar verwachting dalen, wanneer de watermeloenen van de buitenteelt in Murcia en Valencia worden geoogst. In de regio Valencia is er dit jaar meer aangeplant, terwijl in Castilië-La Mancha het teeltareaal met 20% is gedaald”.

De afzet van Peris is gestegen sinds het begin van de coronacrisis. "Behalve van de on-the-go formaten is de afzet van bijna al onze producten met ongeveer 30% gestegen, vooral van geschilde en voorgesneden pompoen."

 

Voor meer informatie:
Christian Palacios
Vicente Peris S. A.
Travesía de Roca, 1-3
46134 Foios, Valencia (Spanje)
Mobiel: +34 615016650
marketing@vicenteperis.com
www.vicenteperis.com

Publicatiedatum: