Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Anne Marie Borgdorff, GroentenFruit Huis:

"De coronacrisis maakt duidelijk dat er ruimte is voor mooie samenwerkingen"

Deze week was het de beurt aan Anne Marie Borgdorff voor een kijkje in de werkzaamheden van medewerkers van GroentenFruit Huis. In deze periode staan die voor een groot deel in het teken van de gevolgen van het coronavirus, maar daarnaast gaan ook de overige werkzaamheden gewoon door. Anne Marie is binnen GroentenFruit Huis verantwoordelijk voor Voeding en is daarnaast projectleider bij het NAGF (Nationaal Actieplan Groenten en Fruit). 

Groenten en fruit in praktijk
We beginnen de dag met een gezamenlijk ontbijt. Na 8 weken met zijn vijven thuis te zijn geweest mogen de oudste twee vandaag weer voor het eerst naar school. Dat betekent dus dat de brood- en fruittrommels ook weer gevuld worden. Hier komt gelijk het belang van mijn werkzaamheden om de hoek. De kinderen gaan hier niet zonder groenten en fruit naar school.

Campagne 'Zorgt u voor elkaar? Zorgen wij voor uw groenten en fruit'
De afgelopen weken ben ik druk geweest met de campagne 'Zorgt u voor elkaar. Zorgen wij voor uw groenten en fruit'.  De coronacrisis maakt duidelijk dat er ruimte is voor mooie samenwerkingen. Een campagne die door de hele sector gedragen wordt, maar die tevens leidde tot unieke mogelijkheden zoals gratis tv en radiozendtijd in de reclameblokken van de STER. Kansen die in de rest van mijn werkende bestaan waarschijnlijk nooit terug zullen komen. En het is nog niet voorbij. Vorige week is er gewerkt aan een tweede campagnevideo die jullie binnenkort live kunnen zien. De boodschap is binnenkort ook te zien op de snelweg. We zijn bezig met een aantal bedrijven die enkele opleggers laten rondrijden met de campagneboodschap.

Ook werken we aan de inrichting van vier verschillende weekmenu's. Vier bloggers leveren allemaal 7 recepten aan. Deze recepten worden gecheckt op voedingswaarde en groenten- en fruitgehalte door onze diƫtiste. In nauwe samenwerking met mijn collega's zorgen wij er vervolgens voor dat deze recepten op woensdag 20 mei op Veggipedia geplaatst worden en dat deze straks zichtbaar zijn voor jullie allemaal. Hiermee spelen we in op het bieden van inspiratie voor consumenten. Door de bijbehorende boodschappenlijst maken wij het makkelijker om gezond, gevarieerd en lekker te eten met veel groenten en fruit.

Bewustwording
Uit onderzoeken blijkt dat een deel van de Nederlanders tijdens de coronacrisis gezonder is gaan eten. Maar we kennen ook allemaal de verhalen van de verleiding tot snacken en de coronakilo's die erbij zijn gekomen. Helaas hebben we met een actualiteit te maken die pijnlijk zichtbaar maakt dat mensen met een slechte gezondheid en mensen met overgewicht zieker worden van COVID-19. Natuurlijk weten we nog lang niet alles over deze ziekte maar het belang van een gezond gewicht en een gezonde leefstijl is wederom bevestigd.

De noodzaak om meer groenten en fruit te eten is er dus. Dat vergt alleen van veel consumenten nog wel een gedragsverandering. Daar zetten wij ons als GroentenFruit Huis en NAGF gezamenlijk voor in!

Voor meer informatie:
GroentenFruit Huis
T: 079 - 368 11 13 
06 - 30 986476  
info@groentenfruithuis.nl      

Publicatiedatum: