Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Gratis promotiepakket Junami voor AGF-specialist

Junami-verkoop met 7 beoordeeld door AGF-specialisten

De bekenheid van de Junami appel onder AGF-specialisten is groot. 98 procent kent de appel en de verkopers van de appel waarderen deze met een 7. Dat blijkt uit een enquête onder ADN-leden door Inova Fruit die het verkooppotentieel, -beweegredenen en -ondersteuning onder AGF-specialisten van de appel onderzocht. 

"Over het algemeen kan gesteld worden dat er bij deze groep nog geen constante vraag vanuit de consument naar de Junami appel is. Alsnog wordt positief naar (eventuele) verkoop van Junami gekeken, mits hun leverancier het kan leveren. Daarbij is verkoopondersteuning in vorm van p.o.s. materiaal of een (win)actie door nagenoeg iedere enquête-deelnemer gewenst om zich te kunnen onderscheiden van het aan bod in de supermarkt", luidt de algemene conclusie van de enquête. Deze vond afgelopen oktober plaats en werd door ruim 15% van de ADN-leden werd ingevuld.

Bekendheid
Slechts 2% van de ondervraagden heeft nooit eerder van Junami gehoord. De overige 98% van de ADN-leden zijn allemaal bekend met de Junami appel. De helft van de ondervraagden heeft Junami daadwerkelijk in haar assortiment opgenomen en waardeert de verkoop van deze appel met een 7.

Verkoop ondersteuning
De AGF specialisten die Junami in de schappen van hun winkel hebben liggen, geven aan dat ze ondersteuning op de winkelvloer kunnen gebruiken om verkoopstijging te realiseren. Bij deze vraag waren meerdere antwoorden mogelijk.

  • 13% van deze Junami verkopers prefereert aanlevering in een bedrukte Junami doos in plaats van EPS krat vanwege de betere uitstraling;
  • 67% van deze Junami verkopers zegt reclame materiaal zoals flyers, receptenkaartjes, vlaggenlijn of een display goed te kunnen gebruiken;
  • 67% van deze Junami verkopers zegt dat een winkelactie, zoals een winactie of spaaractie, gaat helpen om verkoopstijging te realiseren;
  • Een persoon heeft vermeld dat het leuk zou zijn om Junami in een speciale box te verpakken, zodat hij zich met een speciale presentatie en prijs kan onderscheiden.
  • 17% van de Junami verkopers geeft aan geen extra ondersteuning nodig te hebben bij de verkoop

Waarom geen Junami in assortiment
De AGF-specialisten die geen Junami appels verkopen, hebben hier een duidelijke reden voor:

  • 68% van de ‘niet-verkopers’ zegt al zoveel soorten te hebben en nu geen plek voor meerdere soorten. Ze hebben gekozen voor Elstar, Jonagold, Kanzi, Pink Lady en Jazz, omdat hier meer vraag naar is. Als de Cox/ Elstar wegvallen, wordt Junami opgenomen in het assortiment;
  • 21% van deze ‘niet-verkopers’ geeft aan dat Junami niet verkrijgbaar is bij hun groothandel;
  • 11% van deze niet-verkopende leden geeft aan dat ze hebben gekozen voor andere soorten, omdat dit voor hun sterkere merken zijn, meer uitstraling en bekendheid hebben. Ze hebben geen vraag naar Junami appels.

Beweegredenen om toch te starten met Junami verkoop
We hebben aan de “niet-verkopers” gevraagd wat een mogelijke reden zou kunnen zijn om toch Junami aan het assortiment toe te voegen. “Als de klanten om Junami gaan vragen”, wordt het vaakst (30%) geantwoord. Andere beweegredenen zijn:

  • Als de leverancier het in zijn assortiment op gaat nemen: 15%;
  • Als de verkopen vanuit de leverancier èn Junami worden ondersteund: 15%;
  • Als reclame materiaal wordt gegeven, zodat Junam mooi gepresenteerd kan worden: 25%;
  • 15% van deze leden gaat niet overwegen om Junami aan het assortiment toe te voegen.

Promotiepakket
Inova Fruit BV is daarom voornemens om iedere Junami verkopende AGF specialist een promotiepakket te geven met daarin populaire promotie artikelen. Ook een winactie behoort tot dit promotiepakket, waarbij de consument kans maakt op sportieve prijzen. Dit wordt ondersteund met social media berichten en verhalen, welke de AGF specialist ook op zijn eigen social media kanalen kan plaatsen.

Stuur een bericht via het contactformulier van Junami bij interesse in het promotiepakket.

Bron: ADN

Publicatiedatum: