Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bulbì Mix: knoflook en sjalotten in één verpakking

De knoflookprijs is ongeveer 20% hoger dan vorig jaar. Spanje domineert de Italiaanse knoflookmarkt. De beschikbaarheid en kwaliteit van het product is vergelijkbaar met vorig jaar en op het gebied van verpakkingen is er een aantal duurzame alternatieven op de markt.

"Afhankelijk van het ras ligt de prijs momenteel rond de €2,30. De prijzen voor Franse sjalotten zijn daarentegen gedaald naar zo'n €0,80," zegt Gaetano Lucantoni, manager van Eurogarlic Sas Lucantoni & C, een bedrijf dat is gespecialiseerd in het verwerken en vermarkten van knoflook en sjalotten. 

Eurogarlic beschikt over moderne bewaarfaciliteiten en pakstations om aan alle eisen van de markt tegemoet te kunnen komen. "Het feit dat we gespecialiseerd zijn in knoflook en sjalotten betekent dat we zeer competitief zijn op het gebied van prijzen, kwaliteit en innovatie." 

De grootste klanten van het bedrijf zijn retailketens, groothandelaren, cateraars maar ook buitenlandse markten. 

Nieuw product op de markt geïntroduceerd
"We hebben een duurzaam product samengesteld onder de naam Bulbì, die bestaat uit één verpakking die zowel knoflook als sjalotten bevat. Dit is geheel nieuw omdat er momenteel geen ander product op de markt is waarbij deze twee producten samen zijn verpakt."

De verpakking weegt 250 gram en bevat twee bollen knoflook (ongeveer 40%) en voor het overige deel sjalotten (ongeveer 60%). Er is ook een verpakking die slechts één bol knoflook bevat. De knoflook is afkomstig uit Spanje en de sjalotten uit Frankrijk. We verpakken voor dit product zowel witte als rode knoflook."

Voordelen voor retailer en consument
"Consumenten kunnen twee producten in één verpakking kopen en dat is praktisch en voordeliger. Knoflook wordt doorgaans in een verpakking verkocht die uit meerdere materialen is vervaardigd, zoals  een plastic net, metalen clip en papieren label. Wij hebben een innovatief, recyclebaar mono-materiaal ontwikkeld, waardoor bovendien de keuken en koelkast schoon blijven omdat er geen restjes doorheen kunnen vallen."

"Tegelijkertijd kunnen retailketens een completer assortiment aanbieden in grote filialen en er voor kiezen om in kleinere filialen deze mixverpakking aan te bieden."

Contact:
Gaetano Lucantoni
Eurogarlic Sas Lucantoni & C.
Via Arabona, 51
67039 Sulmona (AQ)
Tel: +39 0864 53307
Cell.: +39 348 3024900
Fax: +39 0864 207061
Email: info@eurogarlic.com
Website: www.eurogarlic.com

Publicatiedatum: