Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fruitdrankproducent Riedel neemt portfolio gekoelde sappen over van Hero Nederland

Bijna twee jaar na haar verzelfstandiging neemt Riedel per 1 januari 2020 de portfolio gekoelde sappen over van Hero Nederland. Riedel, producent van onder meer de fruitdranken Appelsientje, Van de Boom, CoolBest, DubbelFrisss, DubbelDrank, Taksi en Extran, verstevigt met deze stap haar positie in het koelverse sapsegment. Financiële details zijn niet bekendgemaakt.

Riedel krijgt met deze transactie de recepturen en rechten van zowel Hero Sappen als van Hero FruitOntbijt in handen. Bas Boswinkel, CEO van Riedel, verwacht met deze acquisitie de ambitieuze groeistrategie van Riedel nog verder te versnellen: "Het koelverse sapsegment is één van onze belangrijke strategische groeipijlers. We hebben onze positie in dit segment met succesvolle introducties zoals CoolBest Smoothies, Appelsientje Versgeperst en CoolBest Redfruit de afgelopen periode enorm weten te verstevigen. Hero Sappen en Hero FruitOntbijt vormen een logische aanvulling op onze portfolio en zullen zeker bijdragen aan een nog betere positie binnen het koelverse sapsegment."

Boswinkel: "We hebben sinds de verzelfstandiging in 2017 veel geïnvesteerd in onze merken. In productontwikkeling, maar ook in de positionering, de marketing en in onze relaties met de supermarkten. We zien dat terug in onze marktpositie en in de waardering die we krijgen van zowel supermarkten als van de consumenten.” De acquisitie van Hero FruitOntbijt en Hero Sappen per 1 januari 2020 past in deze ambitieuze strategie en Boswinkel ziet dan ook veel groeikansen. "Hero Sappen en Hero FruitOntbijt zijn prachtige producten die met een verwachte verkoop van ongeveer 6 miljoen flessen in 2019 een uitstekende positie hebben in de markt. Deze merken zijn een mooie aanvulling op ons aanbod en zullen zeker profiteren van alle positieve ontwikkelingen die de Riedelmerken de afgelopen jaren hebben doorgemaakt.”

Publicatiedatum: