Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Metis wil overzeese export verhogen

De eerste Spaanse Metis pruimen uit Spanje kwamen begin juni op de markt. Camille Herouard van Metis: "Omdat het niet zo heet was en er in één land geteeld werd was er een goede balans tussen vraag en aanbod. Toen kwam de zomer met z'n hoge temperaturen en sindsdien groeien zowel vraag als aanbod en steeds meer klanten zijn ruimte gaan maken voor klasse 1 pruimen."

Camille legt rond de hittegolven in Europa uit dat met temperaturen van rond de 40 °C bomen hun fotosynthese verminderen, wat tot een kleine vertraging in het rijpingsproces kan leiden. "In ieder geval hebben we in Spanje geen schade van de hitte ondervonden, zoals in sommige delen van Frankrijk het geval was." 

"We zouden graag de toonaangevende positie op onze Europese markten vastzetten en onze overzeese export dit jaar willen verhogen. We geloven dat het Midden-Oosten en Azië veelbelovende markten zijn. Beurzen als de Asia Fruit Logistica in Hong Kong hebben het potentieel van deze markten laten zien. We hebben enkele testen uitgevoerd met kleine hoeveelheden en we weten dat het product het goed doet en dat ons merkconcept goed is."

Vorig jaar was er in Europa een tekort aan pruimen. Dit jaar lijkt het erop dat er uitdagingen op commercieel niveau zijn door een grotere concurrentie. "Maar we zien dat enkele klanten zich op Metis blijven richten. De klimatologische omstandigheden waren gunstig en zouden moeten resulteren in fruit van goede kwaliteit. Goede smaak en betrouwbare kwaliteit zijn essentieel om het van de concurrentie te winnen en om het vertrouwen van onze klanten en de consumenten te winnen en daarom is Metis een veilige keuze in dit segment."

Naast het aanbieden van een uniek product wat organoleptische kwaliteiten betreft is de salesstrategie van Metis een van z'n sterke punten. "We hebben een mondiaal programma met:

-Een breed scala aan producten in vier verschillende segementen. 
-Een lange aanbodperiode, die van begin juni tot november loopt, met toenemende hoeveelheden die voor de komende jaren gepland staan.                                                                                                      -De garantie van constante innovatie en verbetering via een actief programma voor het verkrijgen van technische samenwerking, waarmee we altijd de beste rassen willen bieden.
-Marketing support voor onze klanten om initiatieven en evenementen in winkels te introduceren voor een verhoogde afzet. 
-Een merk met een zich steeds verbeterende reputatie onder klanten dankzij de pr en een uniek communicatieplan."

Metis zou eventueel in Zuid-Afrika kunnen telen, maar moet daar nu nog even mee wachten. "We zijn nog in gesprek met Zuid-Afrikaanse telers. De internationale meeting in Zuid-Afrika was erg positief. We delen Glen Bradfords visie over het ontwikkelen van deze rassen in Europa en op buitenlandse markten. De volgende stap is om elkaar in oktober in Madrid te ontmoeten, tijdens de Fruit Attraction, om het laagseizoen voor te bereiden."

Wanneer we vragen of Metis de introductie van een bio-lijn overweegt, antwoordt Camille: "Bio-teelt staat niet in onze planning op het moment, maar we overwegen om onze teelt duurzamer te maken en de impact op het milieu zoveel mogelijk te beperken. Alternatieven voor het gebruik van plastic is een punt dat we aan het onderzoeken zijn."

Voor meer informatie:
Camille Herouard 
Plumtastic Europe
84130 Le Pontet. France.
camille.herouard@star-fruits.com
www.metis-fruits.com

Publicatiedatum: