Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Chinezen hebben voorkeur voor fruit met hoog brixgehalte"

In China is het seizoen van rode abrikozen weer begonnen. Vanuit verschillende teeltgebieden komen er momenteel grote volumes op de markt. "Sinds 25 juni zijn er grotere hoeveelheden abrikozen op de markt. Dit jaar is de aanvoerperiode langer dan voorgaande seizoenen ondanks dat het seizoen later is begonnen. We verwachten dat het huidige seizoen nog tot begin augustus zal duren. Onze productie ramen we op ongeveer 500 ton," zegt Peng Zhang van Jinan So Sweet Agricultural Development. 





Eenmaal rijp hebben de abrikozen een brix van 25 tot 30 graden en leveren ze goede prijzen op de markt op. Zhang legt uit dat So Sweet ernaar streeft het beste fruit in het land te telen. Het bedrijf richt zich daarom sterk op de smaak van haar producten en dit is meteen de reden waarom het voor de merknaam So Sweet heeft gekozen. 

Naast abrikozen vermarkt So Sweet ook passiefruit uit Hainan, Guangxi en Fujian en Tunesische granaatappelen uit Sichuan, alles met een hoge brix. "Onze kleine rode abrikozen worden voornamelijk in Oost-China afgezet, omdat de fruitmarkt hier meer ontwikkeld is dan in andere regio's van het land. Op deze markt zijn consumenten bereid om meer te betalen voor premium kwaliteit. Ook zijn ze meer geïnteresseerd in premium merken. Terwijl we ons richten op de groeiende markt in Oost-China, breiden we ook in Noord-, Zuid- en Centraal-China uit. We besteden veel aandacht aan de kwaliteit en brix van onze producten, die we onder ons eigen merk vermarkten met als doel het opbouwen van een sterk en solide merkimago."





In een poging haar merkimago te versterken, heeft So Sweet een aantal promotionele evenementen georganiseerd. "We hebben veel marketingevenementen gehouden om de populariteit van ons fruit onder consumenten te vergroten. Zo hebben we proeverijen op groothandelsmarkten georganiseerd, waar mensen de unieke smaak van ons fruit zelf konden ervaren. Tegelijkertijd hebben we geprobeerd om rechtstreeks met consumenten in contact te komen. Zo konden ze op WeChat bijvoorbeeld meedoen aan een korte test, waaruit wij op konden maken welke verpakkingen hun voorkeur hadden." 



So Sweet werd dit jaar pas opgericht maar beschikt over jarenlange ervaring in de fruitsector omdat het een voortzetting van een gevestigd fruitbedrijf is. So Sweet heeft dan ook een zeer deskundig team en zet haar producten via diverse kanalen in heel China af, zowel online als offline. 

Publicatiedatum: