Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
David Franco Ruzafa, van Campo de Lorca, SCL

"Uitdaging om aan de vraag naar broccoli te voldoen"

Tholen - David Franco Ruzafa van Campo de Lorca SSL vertelt dat de broccolioogst voor het tweede jaar op rij slecht verloopt en heeft de regen in november een grote impact op de broccoli-oogst. "De prijzen liggen op een hoog niveau. De weken voor Kerst is de vraag goed en de vraag is of we aan de vraag uit de markt kunnen voldoen. Alleen de Spaanse oogst zal niet voldoende zijn."

"Ik ben benieuwd hoe het tweede deel van het seizoen zal verlopen. Vorig jaar hebben we een aantal maanden onder kostprijs gewerkt, dat hoop ik niet weer mee te maken", zegt David. "Ik verwacht veel vraag vanuit het Verenigd Koninkrijk. Engeland is één van de grootste afnemers van broccoli en de kleinere oogst daar heeft direct invloed op de markt.





Campo de Lorca, SCL is een teeltbedrijf met twee locaties in de regio Murcia, dat al vijfentwintig jaar zijn eigen producten teelt en verkoopt over de gehele wereld. 
Volgens de sales manager is het merk Cricket inmiddels bekend in binnen- en buitenland.



"We werken vooral met de rassen Partenon en Naxos, maar om aan de klantvraag te voldoen, hebben we ook de rassen Monaco en Lord aan het assortiment toegevoegd. Het gaat er namelijk niet alleen om dat we jaarlijks 30.000 ton leveren, maar we willen dat onze klanten de zekerheid hebben dat we iedere week 500 ton oogsten."

Veel marketing activiteiten worden ondernomen om broccoli als gezonde en goede groenten onder de aandacht te brengen.“ Als de marketing voor broccoli goed is, dan heeft dit een overtuigende impact op een verhoging van de consumptie. We zijn erin geslaagd want we zien in bepaalde sectoren de consumptie omhoog gaan. Het resultaat is geslaagd doordat we een mooi en vers product op de markt hebben gebracht met stabiele prijzen. Voeg daaraan toe een juiste marketing en communicatiestrategie en succes is verzekerd.”


Management team of Campo de Lorca, SCL

David Franco heeft zijn voorkeuren voor een verpakt product. "Op het juiste moment oogsten, is de sleutel tot het geheim om de houdbaarheid te verhogen met tevens het behoud van de frisse en volle smaak. Belangrijk is ook de nieuwe manier van verpakken om zodoende het product op meer bestemmingen te krijgen. Ons bedrijf is bezig met het ontwikkelen van nieuwe verpakkingen, presentaties en de processen van afhandelen. We waren het eerste Spaanse bedrijf zijn die direct broccoli verkoopt aan het Midden Oosten en wij blijven in deze richting verder door ontwikkelen."

Met het oog op nieuwe materialen, is Campo de Lorca bezig met het testen van materiaal en plastic met als belangrijkste doel de houdbaarheid van het product te verhogen en de resultaten zijn veelbelovend. “Maar we kunnen niet uit het oog verliezen dat voor een fris en gezond product logistieke en menselijke betrokkenheid de belangrijkste factoren zijn. Onze doelstelling is dan ook: het telen van de beste broccoli ter wereld.”

Voor meer informatie:
David Franco Ruzafa
Campo de Lorca, SCL
Camino Liforos s/n 30815 Dip Tercia
Lorca, Murcia, Spain
Tel : +34 968465960

Publicatiedatum: