Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Tristan Nault, Hoogsteder:

De Caprice-tomaat voldoet aan de verwachtingen voor de Franse markt”

“Dit is het vierde jaar op rij dat we de ronde Milanezo- en de Merlice-tomaten in grote hoeveelheden onder ons eigen merk Caprice afzetten,” legt Tristan Nault, Customer Portfolio Manager bij Hoogsteder, een dochteronderneming van The Greenery , uit. "We hebben een partnerschap gesloten met onze telers waarbij we uitsluitend en specifiek voor de Franse markt rassen hebben geselecteerd. Visueel gezien beantwoorden deze perfect aan wat Fransen zoeken in een tomaat: ze zijn erg rood en stevig. De ronde tomaat is licht geribbeld aan de bovenkant. Dit maakt de tomaat enorm populair op de Franse markt. De trostomaat heeft een mooie kleur en kan goed bewaard worden. De cherrytomaat is de kers op de taart en ruikt heerlijk.

Merlice-trostomaten

Ronde Melanezo-tomaten

"Op het moment dat we het merk Caprice voor het eerst op de Franse markt introduceerden, was er meteen vraag naar. De producten zijn erg geliefd en aan het eind van het seizoen – dat begint in april en eindigt in oktober – zullen er geen voorraden meer zijn. “De tomaten van Caprice worden geteeld in Nederland, waar de kwaliteit nauwlettend in de gaten wordt gehouden. “Het plukken en sorteren van de tomaten gebeurt uitsluitend met de hand, waardoor de houdbaarheid van de tomaten met 7 dagen toeneemt. Bovendien wordt slechts beperkt gebruikgemaakt van conventionele inputs, omdat de tomatenplanten in een gestructureerde omgeving groeien. De Nederlanders waren trouwens een van de eersten die alternatieve methoden gebruikten als geïntegreerde plaagbestrijding bij in kassen geteelde tomaten.”

Hoogsteder, speciaal opgericht voor de Franse markt

Hoogsteder is een merk van The Greenery-groep, een van de belangrijkste internationale spelers op het gebied van de afzet van vers fruit en groenten in Europa. Ongeveer 60 jaar geleden werd het merk opgezet om aan de behoeften van de Franse markt te voldoen. “Het Franse team bestaat uit zo’n 10 personen die dagelijks met meer dan 500 Nederlandse telers samenwerken. Onze logistieke middelen zijn zeer efficiënt en we beschikken ook nog over een eigen wagenpark. Hierdoor kunnen we snel reageren op de specifieke eisen van onze Franse klanten en kunnen we de producten rechtstreeks van de teler naar de klant verzenden zonder eerst langs onze opslagplaats te hoeven om een maximale versheid te kunnen garanderen.”

Het Franse team van Hoogsteder 

Voor meer informatie:
Hoogsteder
Klappolder 118 2665 LP Bleiswijk 
www.thegreenery.com/fr 

Guilhem Flammen (Sales manager Frankrijk)
Telefoon: +31 (0) 6 20 60 39 47
GFlammen@hoogstederbv.nl 

Tristan Nault (Account manager Frankrijk)
Telefoon: +31 (0) 6 50 21 46 78
TNault@hoogstederbv.nl 

Publicatiedatum: