Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Teelt Kanzi in Australië fors uitgebreid

De Australische Kanzi-oogst is begonnen met de pluk van de eerste appelen in het oosten van het land. In het zuiden en westen begint de oogst over een week.  

Des Muir, manager van het merk Kanzi in Australia, vertelt dat de kwaliteit van de appelen dit seizoen uitmuntend is. De oogst wordt op 5,5 miljoen kilo geraamd. Sinds 2007 zijn er in totaal zo'n 630.000 bomen aangeplant.

De Kanzi-productie blijft flink groeien en dit is in lijn met het plantprogramma. Momenteel telt het areaal 630.000 bomen en de komende twee seizoenen zullen er nog eens 120.000 bomen aangeplant worden. Hierna zullen er geen nieuwe bomen meer geplant worden tenzij de markt duidelijk aangeeft dat er behoefte is aan nog meer fruit. 

De afgelopen tien jaar is de aanvoer van Kanzi appelen prima geweest. Des Muir legt uit dat de Kanzi Group verwacht dat de sterke vraag aan zal houden vanwege de gecontroleerde aanplant en marketing. 

Nu de aantallen groeien, is Kanzi in staat om de beschikbare middelen voor promotie fors te verhogen ten opzichte van vorig jaar. 

In zowel Sydney als Melbourne zullen evenementen georganiseerd worden voor culinaire schrijvers, televisiepersoonlijkheden en social media-influencers om het nieuwe Kanzi-seizoen in te luiden. Ook staat er een 'Pick You Own Kanzi' weekend gepland om nog meer media-aandacht te genereren en de belangstelling van de consument te wekken. Er werden ook meer middelen uitgetrokken voor promotionele activiteiten die samen met grote retailers zijn ontwikkeld. 

Wat betreft de export verloopt het seizoen zoals gepland. Dit seizoen zullen er proefzendingen naar een aantal markten in Zuidoost-AziĆ« en het Midden-Oosten plaatsvinden. 

Publicatiedatum: