Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
managementteam T&G Global gewijzigd

"We leggen onze focus zo dicht mogelijk bij consumenten en handelspartners

Het internationale fruitbedrijf T&G Global ondergaat grote structurele veranderingen. Deze zijn niet alleen bedoeld om haar positie op de appelmarkt te herdefiniëren maar ook om uit te breiden binnen nieuwe categorieën en zich opnieuw te oriënteren op haar wereldwijde handelsstrategie.

T&G Global bezit de appelmerken Jazz en Envy en directeur Gareth Edgecombe vertelt dat hoewel de appelstrategie van het bedrijf vrijwel hetzelfde zal blijven, het zich meer zal richten op de belangrijkste markten in plaats van 'alles aan iedereen te leveren'. 

"Het tweede aspect van onze wereldwijde groeistrategie is het herdefiniëren van onze handel zodat we ons echt op de belangrijkste categorieën kunnen focussen," vervolgt hij. "Tegelijkertijd zullen we het aantal kleinere categorieën terugbrengen omdat deze alleen maar afleiden. Hierna willen we een aantal andere categorieën ontwikkelen die over dezelfde kenmerken als onze appelen beschikken, dat wil zeggen dat ze een merknaam dragen, genetisch superieur zijn, door ons geteeld worden en overal ter wereld afgezet worden. We kijken hiervoor naar onder meer zachtfruit en druiven. We zijn druk bezig om de diverse genetische eigenschappen in kaart te brengen en kijken ondertussen naar teeltsystemen, branding en opschaling van de productie via onze partners. Dit vereist middelen en we hebben dan ook nog een lange weg te gaan."

"T&G Global teelt momenteel blauwe bessen in Nieuw-Zeeland, experimenteert met nieuwe selecties in Australië en heeft een flinke druivenplantage in Peru. Edgecombe vertelt dat de ervaring in de fruitteelt er in combinatie met de huidige schaal waarop wordt gehandeld in deze categorieën betekent dat het bedrijf een solide startpositie heeft om deze categorieën op te bouwen. 

Een andere belangrijke stap van het bedrijf is om dichterbij haar belangrijkste markten te komen en dat betekent meer kantoren en personeel over heel de wereld en dan met name in Azië in plaats van al het werk vanuit het hoofdkantoor in Nieuw-Zeeland te doen. 

"Eén van onze principes is dat we onze focus zo dichtbij de consumenten en handelspartners willen brengen als mogelijk is," vervolgt Edgecombe. "We bouwen onze in-market middelen op die de besluitvormingsprocessen van het bedrijf richting zullen geven."

Hij voegt eraan toe dat er ook organisatorische veranderingen in het managementteam op komst zijn om een verschuiving naar functionele expertise mogelijk te maken. "Onze wereldwijde verkoopnetwerk plaatsen we ongeacht de categorie onder het Head of International Sales," vertelt Edgecombe. "We hebben ook de functie van COO (Chief Operating Officer) gecreëerd, die aan het hoofd van de wereldwijde activiteiten staat, waarmee we eigenlijk garanderen dat  dat we een kwaliteitsproduct op de markt brengen. In plaats van afzonderlijke bedrijfsonderdelen (voor elke categorie) op te richten, die eigen systemen hebben, willen wij dat alles volgens één systeem gaat, en daarna kijken we pas naar de verschillende categorieën."

Het bedrijf focust zich al 5 tot 10 jaar op de appelcategorie met de merken Jazz en Envy en richt zich hierbij op het ontwikkelen van een sterke marktpositie bij consumenten en handelspartners op de belangrijkste markten, zoals het Verenigd Koninkrijk, Europa, Azië en de Verenigde Staten. 

Edgecombe zegt dat het Nieuw-Zeelandse seizoen goed verloopt ondanks het recente hete weer maar dat hij voorzichtig blijft totdat de oogst daar is. 

Voor meer informatie:
Belinda Abernethy
T&G Global Limited
Tel: +64 027 564 7436
Belinda.Abernethy@tandg.global 
www.tandg.global

Publicatiedatum: