Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Kant-en-klaarbedrijf vitasafe verwacht verdere groei to-go concept

"Huidige Duitse ready-to-eat fruitmarkt kan verder uitbreiden"

Meer dan 10 jaar levert het Duitse vitasafe voorgesneden fruit in een aantrekkelijke to-go verpakking. Door de acceptatie van dit artikel door de consument en door de gestage groei van de gemaksector was het mogelijk om artikelen aan het assortiment toe te voegen. Het assortiment omvat ananas, meloen-mix, stukjes kokos en meer. Volgens vitasafe is er door het immer veranderende koopgedrag van de Duitser veel te winnen met nieuwe producten. 

Een blik op het vitasafe assortiment 

Gevarieerd standaardassortiment
Sinds de oprichting in 2007 ontwikkelt vitasafe zich gestaag. Het bedrijf heeft 50 mensen in dienst. Vanaf het begin was het basisidee dat bijna iedereen meer gezond fruit zou eten als het gedoe van schillen en snijden geëlimineerd zouden kunnen worden. Daarom ontwikkelden ze een assortiment van 12 verschillende ready-to-eat fruitcombinaties die verpakt zijn in een aantrekkelijke coupe van twee compartimenten met een vork. Ze worden onder fantastische namen verkocht. 

Ondanks het enthousiasme van de retailketens was de consument in eerste instantie niet geneigd het product te kopen. Daardoor keerde men terug naar het concept dat iedereen kent "ananas in blik". Vanaf dat moment verwerkt vitasafe deze ananas vers en zonder toegevoegde conserveermiddelen, waarna het verpakt en verzegeld wordt in een coupe. De houdbaarheid is minimaal 7 dagen. Dit item werd door de consument geaccepteerd. Het is gemakkelijk en hersluitbaar. 

Ontwikkeling van het gemaksaandeel
Na een moeilijke beginfase breidde het bedrijf langzaamaan uit. Het concept staat wel nog steeds in de kinderschoenen in vergelijking met andere West-Europese markten. Een woordvoerder: "Vanuit ons gezichtspunt beschouwen we de gemakssector als betekenisvol. Door de juiste presentatie zullen we een stijging in de consumptie zien. Daarom zien we mogelijkheden voor het to-go concept."

Het management van vitasafe: "We beschouwen de huidige Duitse markt rijp voor ons ready-to-eat fruit en uitbreiding van ons assortiment. De wens naar gezonde voeding en bio-producten speelt een essentiële rol. We zien de handel, de supermarkt en discountwinkels, als onze voornaamste partner."

Gloednieuwe productiefaciliteit
Door de groeiende vraag naar to-go producten wordt een nieuwe productiehal in Selbitz gebouwd. Het gebouw wordt in mei in bedrijf genomen en is ontworpen volgens moderne hygiëne-regels. "Dat geeft ons de gelegenheid om een stap te zetten wat kwaliteit betreft. We gaan het assortiment verder uitbouwen."

Voor meer informatie:
vitasafe GmbH
Hohe Straße 20
D-95030 Hof/Saale
Tel: 09281 / 70 89 – 89
Fax: 09281 / 70 89 – 11
info@vitasafe.de  
www.vitasafe.de 

Publicatiedatum: