Spaanse bio-producten exclusief afgezet onder het label Labella Bio

Iris Gil Mena van Frutas Goostar: "Spanje heeft het grootste areaal aan bio-teelt met een oppervlakte van bijna 2 miljoen ha. Met een landklimaat in het midden van het land en een Middellandse Zeeklimaat in het zuiden kan de Spaanse teelt het aanbod in veel landen completeren."

Frutas Goostar bevindt zich in Almeria. Het bedrijf heeft een commercieel team in dienst dat gespecialiseerd is in conventioneel en biologisch AGF. Van het Spaanse aanbod gaat 90% van de producten naar de Franse markt. Het hele team is tweetalig. Frutas Goostar heeft de merken Goosta en Armada op de Europese markt sinds 2012.

"We werken in nauwe samenwerking met onze lokale telers. Ons concept en onze filosofie zijn simpel: de beste producten vinden in de beste gebieden op de beste tijdstippen en onszelf differentiëren door kwaliteit te leveren in een exclusieve display."

Een bio-merk maken

"De consumptie van bio-producten stijgt sterk in Europa en daarom wordt er nagedacht over teeltmethoden. We besloten om hieraan mee te doen met een bio-merk dat past bij ons milieu."

In januari 2018 begon Iris als specialist met het creëren van Labella Bio, een merk gespecialiseerd in producten uit de Spaanse bio-tuinbouw. "Sinds maart 2018 is het merk in heel Frankrijk via de groothandelsmarkten gecommercialiseerd. We zoeken nieuwe klanten in Frankrijk en ook in andere landen."

"We reisden door een groot deel van Spanje om bio-telers te benaderen. We zijn heel specifiek wat eisen voor ons merk betreft. We selecteerden een teler in Almeria die alle producten uit de ratatouille lijn verpakt: courgette, tomaten, aubergine, komkommer en paprika. Een andere teler in Murcia teelt bio-broccoli en kool en een teler in Malaga bio-citrus: citroenen, mandarijnen, sinaasappelen en grapefruits." Alle producten zijn Ecocert gecertificeerd.

Frutas Goostar ligt in het hart van de Spaanse teelt. "Daardoor kunnen we onze handel dagelijks controleren en een gezonde relatie onderhouden. We hechten grote waarde aan het menselijke aspect van ons werk. We willen ook graag een scala aan seizoensproducten aanbieden via een veilig merk wat kwaliteit en traceerbaarheid betreft." Op de Franse markt hebben consumenten van bio-AGF een voorkeur voor seizoenproducten. De grote favorieten zijn citrus, tropisch fruit en wintergroenten. Midden december markeert het begin van het groene groenten seizoen (bio-kool). In de zomer focussen we ons vooral op steenfruit en op de kleine bio-watermeloenen."

De Franse consumenten van bio-voeding hebben een voorkeur voor lokale producten maar het is in Frankrijk moeilijk om alle producten jaarrond te leveren. B.v. aubergine, paprika en citrus. Dit jaar waren de weersomstandigheden gunstig en nu zijn er nog steeds Franse producten op de markt, maar ze zijn vrij prijzig. "Wij stellen Spaanse producten voor die dezelfde kwaliteit hebben en goedkoper zijn. Het geeft ons een voordeel op deze concurrerende markt en de mogelijkheid om bio-producten toegankelijker te maken."

Voor meer informatie:

Iris Gil Mena
Frutas Goostar
igilmena.labella@gmail.com
www.frutasgoostar.com

 


Publicatiedatum:
©


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven