"De wens om te groeien en nieuwe markten te trotseren, heeft geleid tot een restyling van zowel het logo als de verpakking, evenals een update van de catalogus, de website en de sociale media. Als Italiaans bedrijf zullen we de nationale markt niet verwaarlozen evenals de buitenlandse, waar we al aanwezig zijn, voornamelijk in Duitsland, Nederland, Polen, het Verenigd Koninkrijk en de Tsjechische Republiek." Dat zegt Domenico Bosco, verkoopmanager voor Fratelli Valcalcer uit Battipaglia. Het bedrijf is gespecialiseerd in babyleaf, geteeld in de Piana del Sele.
De productie
Alle gewassen die Fratelli Valcalcer op de markt brengt worden in kassen gekweekt. "We hebben ongeveer 100 hectare kasteelt. We telen onder andere rucola, rode en groene sla, spinazie en rode snijbiet. Babyleaf telen we ook en hiervoor hebben we verschillende verpakkingsoplossingen. Ze worden veelal geëxporteerd naar Noord-Europa waar vanwege het klimaat deze soort niet kan worden geteeld.
Om het assortiment compleet te maken, wordt er ook Trocadero sla, lollo green, lollo rosso, eikenbladsla en koolrabi aangeboden, met name voor de Duitse markt. "Ook de seizoensgebonden producten, zoals rode en gele paprika's, aubergines en watermeloenen leveren ons veel op."
Het verwerken van de gemengde sla
"De gemengde sla arriveert onbewerkt in de verwerkingsfabrieken. Eerder al heeft dit een sortering ondergaan tijdens het oogsten. Vervolgens wordt het, afhankelijk van de hoeveelheid die moet worden verpakt en afhankelijk van de gekozen ingrediënten, gemengd. Tenslotte ondergaat het een verdere controle voordat het wordt gewogen en verpakt."
"De volumes die we in deze opstartfase, met onze nieuwe verpakking, op de markt brengen groeien sterk en de vraag neemt constant toe. Voor de samenstelling van gemengde sla gebruiken we alleen gewassen die op ons bedrijf worden geteeld, waardoor de klant de mogelijkheid heeft om de mix van de verschillende ingrediënten te kiezen. In feite variëren voorkeuren vaak per regio, vooral in Europa", vervolgt de verkoopmanager.
Momenteel zijn er verpakkingen beschikbaar met verschillende gewichten, van 75 gram en 500 gram tot 1 kg. "Tegen het einde van het jaar 2018 zullen we dankzij de aankoop van een nieuwe lijn de mogelijkheid hebben om ook zakken met verschillende gewichten te hebben."
Referentiemarkten
De producten zijn voornamelijk bedoeld voor de nationale en buitenlandse groothandelsmarkten, maar deze tijd wordt het ook rechtstreeks aan de Horeca afgezet, waar goede feedback wordt verkregen. "Met betrekking tot de prijzen is de 'prijsstrijd' altijd al een ding geweest. Gelukkig verschuift de aandacht naar de kwaliteit. De prijs voor onze producten is dan ook de juiste", zegt Bosco.
De restyling
"We waren op zoek naar een modern logo en verpakking. Ze moesten boeiend en herkenbaar zijn, zodat de naam van het bedrijf verbonden zou zijn met de eigenaarsfamilie. Op deze manier zou het merk opvallen, zowel nationaal als internationaal."
"We zijn bezig met het bijwerken van onze catalogus en website, evenals de belangrijkste sociale kanalen met live berichten over de processen. Op deze manier kunnen we alles laten zien, vanaf het zaaien, het oogsten tot de verpakking. Op deze manier geven we de klant een kijkje in ons bedrijf en worden ze zich bewust van de kwaliteit van onze producten”, concludeert Bosco.
Dit innovatieprogramma verandert onvermijdelijk de bedrijfsdoelen en anticipeert daarmee op een groei. Daarom kijkt het bedrijf uit naar een toename van de productie, rekening houdend met de kwaliteit van de producten.
Contact:
Domenico Bosco - verkoopmanager
Email: [email protected]
F.lli Valcalcer S.r.l. Società Agricola
S.P. 135 Loc. Spineta, 94
84091 Battipaglia (SA)
Tel./Fax: +39 (0)828 62 46 53
Email: [email protected]
Web: www.fratellivalcalcer.it