Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitse belangstelling voor Nederlandse Conference peren groeit

De NFO Productgroep Peer constateert dat niet eerder zoveel Conference uit Nederland naar Duitsland is geëxporteerd als in het afgelopen seizoen 2011/12. In het voorjaar van dit jaar liet de export gedurende enkele maanden zelfs een stijging zien van gemiddeld 60 procent ten opzichte van de export in het voorjaar van 2011. De Business to Business campagne gericht op Duitse retail, die nu bijna een jaar loopt, lijkt daarmee een positief resultaat te hebben.



Duitse Retail wil Conference in het voorjaar

De belangstelling van Duitse retail nam vooral in het voorjaar 2012 sterk toe. Dat was precies de periode waarin de Conference werd gepromoot door advertenties in vakbladen, banners op handelssites en een ludieke mailing naar de Duitse AGF-inkopers. In 2013 zet de NFO Productgroep Peer de promotie gericht op de Duitse retail voort. Op diverse Hausmessen - beurzen die Duitse supermarktketens voor hun inkopers en franchisers organiseren en waar zij (nieuwe) producten tonen en laten proeven-, wordt Conference onder de aandacht gebracht. Kern van de boodschap is dat jaarrond een goede lekkere Conference beschikbaar is.

Altijd een goed idee

Tegelijkertijd start in 2013 het Duitse deel van de EU Conferencecampagne, gericht op de Duitse consumenten: Conference; Immer eine gute Idee. Deze promotie maakt deel uit van de Conference consumentencampagne van Nederland en België die de EU financieel steunt. De NFO Productgroep Peer is nauw betrokken bij het initiëren en uitvoeren van beide campagnes, zowel voor business als consumenten. In de huidige markt is het de uitdaging om het aandeel Nederlandse Conference in Duitsland vast te houden en te laten stijgen. De NFO Productgroep Peer gaat daarom verder met de promotie gericht op de Duitse retail en consument en het positief beïnvloeden van de vraag. Deze promotie moet gepaard gaan met een lekkere en betrouwbaar goede kwaliteit. Promotie is een sterk middel, maar de beste reclame is de lekkere Conference zelf.
Publicatiedatum: