Bedrijven nemen consument op social media niet serieus
Gemiste kansen
Social media strateeg Martin Kloos stelt dat bedrijven geen optimaal gebruik maken van de mogelijkheden van Facebook en Twitter. "Van dialoog en invloed van consumenten op producten of diensten blijkt slechts in zeer beperkte mate sprake. Omdat reclame via sociale media heel effectief kan zijn, betekent dit voor veel merken een gemiste kans. Echte fans willen graag betrokken worden en kunnen van grote waarde zijn voor een bedrijf."
Een positieve uitzondering is volgens Social Embassy ING. De bank reageert snel op berichten en gaat de dialoog over moeilijke onderwerpen met de community via sociale media niet uit de weg.
Top 10 bedrijven die het goed doen op social media
1. ING
2. Vodafone
3. KLM
4. Rabobank
5. Wereld Natuur Fonds
6. Albert Heijn
7. NS
8. Etos
9. Hi
10. ANWB
Sociale media blijven een groeimarkt. Van de onderzochte bedrijven zegt meer dan de helft dat zij het budget voor sociale media in 2013 zullen verhogen.
Bron: RTL