"Steeds meer bedrijven doen er aan mee, maar het is na zo'n korte tijd nog moeilijk te zeggen wat de positieve en negatieve punten voor ons bedrijf zijn. Toch kunnen we tot nu toe concluderen dat je er heel makkelijk veel mensen mee kunt bereiken. Daarnaast liggen de kosten laag en word je over bepaalde onderwerpen (die je zelf kunt kiezen) gemakkelijk op de hoogte gehouden. De informatie die je ontvangt is vaak erg actueel. De negatieve kant aan dit verhaal is de anonimiteit van de gebruikers. Ook kan het gebruik van deze media leiden tot negatieve publiciteit."
Succesvol gebruik kost inspanning
Miriam verwacht dat bedrijven in de toekomst steeds meer gebruik gaan maken van social media. "Maar of een bedrijf hier echt gebruik van moet maken is voor iedereen anders. Dat hangt voornamelijk af van de doelstelling, het product en de dienst van elke organisatie. De uitdaging zit dus in het goed toepassen van sociale media. In ieder geval zou een bedrijf er rekening mee moeten houden dat een succesvol gebruik van social media wat inspanning en moeite kost. Antwoorden op vragen zoals: Wat willen wij met het gebruik van social media bereiken? Hoe komen wij daar? Wie is er verantwoordelijk en voor wat? zijn erg belangrijk voordat een bedrijf met het gebruik van social media begint."Klik hier voor Soil & More op facebook, Twitter, Youtube en Grensverleggers
www.soilandmore.com