Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Miriam Bogatzki, Soil & More:

"Uitdaging van social media is het toepassen"

Tholen - Het gebruik van social media begon iets meer dan een jaar geleden bij Soil & More. "In juni/juli 2011 kwam een nieuwe versie van onze website online en vervolgens zijn wij ook met het gebruik van social media begonnen", vertelt Miriam Bogatzki. "Wij gebruiken twitter, facebook en Youtube. Maar wij zijn ook best actief op onze website, waar wij regelmatig nieuws en evenementen plaatsen. We presenteren zowel activiteiten en prestaties, als thema’s die onze aandacht hebben getrokken en die we graag met mensen delen. Voor MVO Nederland doen wij mee aan het project 'grensverleggers live', een blog waarop wij – samen met 8 andere Nederlandse MKB ondernemers - regelmatig over onze belevenissen in het buitenland bloggen. Het is best leuk om op deze manier ervaringen te delen en van elkaar te leren."



"Steeds meer bedrijven doen er aan mee, maar het is na zo'n korte tijd nog moeilijk te zeggen wat de positieve en negatieve punten voor ons bedrijf zijn. Toch kunnen we tot nu toe concluderen dat je er heel makkelijk veel mensen mee kunt bereiken. Daarnaast liggen de kosten laag en word je over bepaalde onderwerpen (die je zelf kunt kiezen) gemakkelijk op de hoogte gehouden. De informatie die je ontvangt is vaak erg actueel. De negatieve kant aan dit verhaal is de anonimiteit van de gebruikers. Ook kan het gebruik van deze media leiden tot negatieve publiciteit."

Succesvol gebruik kost inspanning

Miriam verwacht dat bedrijven in de toekomst steeds meer gebruik gaan maken van social media. "Maar of een bedrijf hier echt gebruik van moet maken is voor iedereen anders. Dat hangt voornamelijk af van de doelstelling, het product en de dienst van elke organisatie. De uitdaging zit dus in het goed toepassen van sociale media. In ieder geval zou een bedrijf er rekening mee moeten houden dat een succesvol gebruik van social media wat inspanning en moeite kost. Antwoorden op vragen zoals: Wat willen wij met het gebruik van social media bereiken? Hoe komen wij daar? Wie is er verantwoordelijk en voor wat? zijn erg belangrijk voordat een bedrijf met het gebruik van social media begint."

Klik hier voor Soil & More op facebook, Twitter, Youtube en Grensverleggers

www.soilandmore.com