Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Facebookers trappen in valse AH-actie

Het was lange tijd trending op Twitter. Een AH-actie waarbij je zogenaamd 1000 euro kunt winnen. Klinkt te mooi om waar te zijn. En dat is het ook. Wat is er aan de hand? Sinds maandagmorgen is er een actie op Facebook waarbij je een cadeaubon ter waarde van 1.000 euro kan winnen, die je kan inleveren bij de Albert Heijn. Te mooi om waar te zijn?

Het enige wat je moet doen om kans te maken op die prijs, is het bericht delen met een tekstje erbij. Klinkt te mooi om waar te zijn? Dat is het ook. Maar toch trapten heel veel mensen erin...

AH door het stof

Hoeveel mensen erin getrapt zijn, is niet bekend, maar AH heeft een verklaring op haar Facebookpagina gezet: "Deze actie is nep en het gaat hier om zogeheten phishing sites". De supermarktketen heeft bij Facebook inmiddels een verzoek ingediend om erachter te komen wie de afzender is om die te kunnen sommeren het bericht eraf te halen. "Maar ja, het kwaad is eigenlijk al geschied", aldus AH.

Online-strateeg Jaap Stronks maakte met dit plaatje duidelijk waarom het niet klopt:



Bron: RTL

Publicatiedatum: