Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Consumentenplatform genomineerd voor Website van het Jaar

Greenery-telers communiceren met consumenten op Verse Oogst

Tholen - Verse Oogst is een interactief consumentenplatform waar bezoekers alle informatie over groente, fruit en paddenstoelen vinden. Meer dan 300 telers van The Greenery voorzien de website van interessante weetjes, handige feitjes, foto’s en filmpjes over groente, fruit en paddenstoelen. Ook leggen de telers achter deze producten uit hoe het product wordt geteeld en doen zij hun uiterste best om de lezer culinair te inspireren. Verse Oogst is in 2010 ontstaan vanuit de steeds grotere behoefte van de consument naar eerlijke en eenvoudige informatie over groente, fruit en paddenstoelen. De telers van Verse Oogst vertellen daarom op een eigen profielpagina over de teelt van hun producten en over de producten zelf.

Via Facebook en Twitter worden interessante nieuwtjes en leuke weetjes verspreid. Ook worden regelmatig consumentenacties opgezet op Facebook. Dankzij het interactieve karakter, stellen consumenten op Verse Oogst ook vragen over bijvoorbeeld voedselveiligheid, duurzaamheid en verkrijgbaarheid. Ook geven consument regelmatig een blijk van waardering richting de telers. We vroegen enkele Greenery-telers naar hun ervaringen met Verse Oogst.

Elvira Visser, Horti Hydro Cultures BV:
"Digitaal visitekaartje"


Vrij snel na de introductie van Verse Oogst hebben we het profiel van onze witlofkwekerij aangemaakt. Ik hoorde dat onder andere retailers de Verse Oogst-pagina's bekijken en dat was voor ons reden om hier actief mee aan de slag te gaan. Ik zie ons Verse Oogst-profiel vooral als een visitekaartje van ons bedrijf. Toen we online gingen met onze Verse Oogst-pagina heb ik dat ook op facebook verspreid en we kregen daar veel reacties op.



Ik ben heilig overtuigd van de kracht van social media. Zo zit ik ook in de werkgroep van de social media campagne 'I Love Witlof'. Dankzij die campagne registreerden we met onze Facebookpagina ruim 5.000 'likes' en - onder andere door banners op bijvoorbeeld Verse Oogst registreerden we wel 35 miljoen keer dat iemand in aanraking kwam met het woord witlof. Consumenten willen steeds meer leren van de teler en zijn product en Verse Oogst speelt daar mooi op in. Zo is op onze pagina ook de tv-uitzending te zien die RTL4 op ons bedrijf maakte. The Greenery heeft voor allerlei witlofrecepten gezorgd, dus de consument krijgt alle informatie die hij nodig heeft.

Wilbert van Wijk, Mts. AWJ & CMH van Wijk:
"Ons enthousiasme overdragen op consumenten"

Ons bedrijf teelt appelen en peren en verzorgt ook het koelen, sorteren en verpakken voor hardfruittelers in de regio. Wij zijn als bedrijf nu een paar maanden actief op Verse Oogst. Consumenten zijn volop op sociale media actief en wij zien Verse Oogst dan ook als een prachtige gelegenheid om onze producten kenbaar en herkenbaar te maken. Duurzaamheid staat bij ons hoog op de agenda met onder meer duurzame gewasbescherming, Milieukeur-certificering en energiezuinig koelen. Deze zaken communiceren we volop via Verse Oogst en we krijgen daar ook reacties op van consumenten.



Tot nu toe werken we vooral met foto's en nieuwsitems op onze pagina. We proberen zo interactief mogelijk te zijn, dat is mijns inziens wel een voorwaarde. Zo zijn we ook met Facebook en Twitter in de weer. Je ziet hierin wel een verschil tussen generaties. Onze vader Anton heeft niet veel met sociale media, maar mijn broer en ik zien er veel potentie in. Ik hoop dat wij ons enthousiasme ook kunnen overdragen op de consumenten. Het uiteindelijke doel is tenslotte om de consumenten te informeren.

Arno Loos, Aardbeienkwekerij Loos:
"Consumenten en vakgenoten vinden je op Verse Oogst"

"Als één van de eerste telers hebben we een profiel aangemaakt op Verse Oogst. We zijn enthousiast begonnen en dat zijn we nog steeds. We zien Verse Oogst als een leuke manier om onze informatie over te dragen aan de consumenten en we krijgen er ook veel reacties op. Zo hebben we onlangs een filmpje op onze pagina geplaatst van een meisje dat een bezoek brengt aan onze kwekerij, naar aanleiding van een vraag die ze op Verse Oogst gesteld had.



Veel mensen weten niet dat we in de winterperiode aardbeien beschikbaar hebben. Dat zijn leuke nieuwtjes voor op Verse Oogst, maar ook de recepten zijn erg in trek. We hebben daarbij ook een eigen facebookpagina. Dat je met sociale media veel mensen kunt bereiken, blijkt wel uit de actie die we dit jaar hielden met het telersinitiatief Hollandseaardbeien.nl. En naast de consumenten kunnen ook vakgenoten je makkelijk vinden via Verse Oogst."

De website www.verseoogst.nl van alle telers van The Greenery, is genomineerd voor Website van het Jaar in de categorie ‘Gezondheid & Welzijn’. Het Nederlandse publiek kan stemmen op de eigen favoriete website en de websites beoordelen op kwaliteit. Dit kan tot en met 26 oktober 2012 via: www.websitevanhetjaar.nl/verseoogst.