Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
TV campagne kan helpen

Perenafzet heeft versnelling nodig

Het perenseizoen verloopt zonder horten en stoten. De kwaliteit is goed en de aantallen zijn iets hoger dan voorgaand seizoen. Om de voorraden te verminderen en om de verkoop te bevorderen, zou een tv-campagne kunnen helpen.


Albano Bergami

Albano Bergami, vicepresident van de interprofessionele perenorganisatie en tevens fruitteler, stelt dat "de hoeveelheid peren die in de herfst van 2017 is geoogst hoger was dan het jaar daarvoor: 15% voor de Abate peer. Wat betreft de afzet lopen we iets achter in vergelijking met een jaar geleden, maar het seizoen is nog niet voorbij. We hebben een versnelling nodig."



Een schaarse appeloogst kan voor de peer een voordeel zijn. Het belangrijkste is om de prijzen goed te houden zodat de telers een inkomen kunnen verdienen.

"De kwaliteit van de peren is uitstekend en er zijn geen problemen met de houdbaarheid," zegt Bergami. De problemen met het klimaat zorgt aan de ene kant voor wat kleinere peren, maar aan de andere kant draagt het ook bij aan de houdbaarheid van het product.

Ondertussen is gestart met een TV campagne en wordt er hard gewerkt om de voorraden te verminderen.
Publicatiedatum: