Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Steeds meer Chinese consumenten gaan voor kwaliteit"

Doordat de inkomens van Chinese huishoudens jaar op jaar zijn toegenomen, worden consumenten zich steeds meer bewust van tuinbouwproducten. Ook hebben e-commerceplatforms zich snel ontwikkeld. Hierdoor vindt er een soort omslag bij consumenten plaats. "Aan de hand van wat ik zie, letten de meeste consumenten nu bij hun boodschappen op drie verschillende kenmerken: smaak, gezondheid en versheid," zegt Meng Ting van Wuhan Kiss My Fruit Agriculture.


Vertegenwoordigers van Kiss My Fruit bij een vestiging


Een drukke Kiss My Fruit-winkel


Een jong team van een Kiss My Fruit-winkel

"In de afgelopen jaren zijn er in heel China steeds meer fruitwinkelketens bijgekomen. Er zijn echter maar een paar ketens die daadwerkelijk succes hebben. Als je een plek in deze markt wilt verkrijgen, zijn er volgens mij twee zaken van groot belang. Ten eerste moeten handelaren een winstgevend bedrijfsmodel hebben. Ten tweede moeten bedrijven een sterk en capabel team hebben, dat in staat is om de visie van het bedrijf vol te houden. Die visie moet om kunnen gaan met de steeds veranderende producten en strategieën op de markt."


Nature's Queen


Kiss My Fruit en Vizdan Xinjiang op een plantage


Hainan Hami-meloenen

"Kiss My Fruit is het merk van onze eigen fruitwinkelketen. We hebben 20 winkels in Hubei, waar we een groot assortiment aan premium fruit op de markt zetten. 30% tot 40% hiervan wordt geïmporteerd. Om de kwaliteit van ons aanbod te garanderen, wordt het fruit geleverd via de eigen logistieke tak van ons bedrijf, dat onder de naam 'Fresh Hunter' werkt. We halen uit heel China seizoensfruit. We streven echter ook naar eigen teelt, zoals met Nature's Queen in Panzhihua, Sichuan."


Een teeltbedrijf van Kiss My Fruit en Vizdan Xinjiang


De verpakking van een Hami-meloen




"Ons fruit wordt voornamelijk afgezet in Hubei via zowel retailers als groothandelaren. Naast ons eigen retailkanaal hebben we ook sinds vorig jaar een samenwerkingsverband met een andere fruitwinkelketen die onder de naam Shine Orchard in Hubei is gevestigd. Shine Orchard is verantwoordelijk voor het uitbreiden van de winkels, terwijl wij zorgen voor het leveren van gezond en vers fruit. Op dit moment zoekt Kiss My Fruit naar samenwerking met leveranciers van kwaliteitsproducten, zodat consumenten nog meer toegang krijgen tot goed fruit."

Meng Ting - Purchasing Director
Company: Wuhan Kiss My Fruit Agriculture Co., Ltd.
Phone: +86 189 9562 7365 
Publicatiedatum: