De algemeen directeur van Anecoop Polska, Darek Wysocki, benadrukte de sterke groei van de hoeveelheid Spaanse groenten en fruit die in Polen op de markt wordt gebracht. "We zijn blij met de resultaten van recente campagnes en onze prognoses voor dit jaar zijn optimistisch. In het afgelopen decennium hebben we zowel onze activiteiten als ons personeel verder uitgebreid. Onze staf bestaat momenteel uit 80 mensen, zowel kantoor- als magazijnpersoneel."
De strategische visie van Anecoop motiveerde het bedrijf om dochteronderneming Agricomerz (de oude naam voor Anecoop Polska) te stichten in 1998. Samen met de dochterondernemingen in Praag, Slowakije en Rusland zou Agricomerz moeten profiteren van de veelbelovende markten in Oost-Europa. Momenteel versterkt Anecoop dus de internationale marketingstrategie met de uitbreiding van dit platform, gemotiveerd door de mogelijkheden op de Poolse markt voor wat betreft Spaanse producten, met name citrus, groenten en fruit.
De president van Anecoop, Alejandro Monzón: "Polen is een markt die nog steeds groeit met een groot potentieel en 40 miljoen inwoners. Dankzij de nieuwe infrastructuur die we vandaag hebben ingewijd, zullen we een nog grotere capaciteit hebben om onze coöperaties, zakenpartners en klanten te bedienen."