Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Frankrijk: Steeds meer gepureerde groenten

Fabrikant van verse soepen GreenShoot gaat zich nu ook toeleggen op gepureerde groenten. Tot op heden werd de Franse markt voor gepureerde groenten, die een omzet van circa 5 miljoen euro heeft, gedomineerd door de merken Créaline en enkele huismerken.

Om te beginnen zal GreenShoot hun gepureerde groenten uitsluitend verkopen via Monoprix. Ze besloten om te beginnen met individuele porties, gericht op alleenstaanden en echtparen die niet hetzelfde willen eten. Zij blijven trouw aan hun merk door een mix van smaken aan te bieden, zoals courgette, kwark en basilicum of wortel, kokosmelk en curry. De purees worden verkocht voor 3,50 à 3,80 euro per portie, wat duidelijk duurder is dan die van hun concurrenten. De purees kunnen ook gegeten tijdens de lunch, net als de GreenShoot soepen, die ze onlangs in een nieuwe verpakking hebben uitgebracht.

GreenShoot had in 2016 een omzet van 5 miljoen euro en hoopt dit jaar de 6 miljoen te halen. Hun soepen bieden ze nog maar sinds kort aan op de Britse markt, maar ze hopen dat het "vleugje Frankrijk " zal aanslaan. Ze zijn in België al goed vertegenwoordigd en hopen deze zomer voet aan de grond te krijgen in Spanje, het land van de gazpacho.

De verse soep- en gazpachomarkt in Frankrijk is erg dynamisch met een omzet van 65 miljoen euro. GreenShoot bezit een marktaandeel van 9,2%. GreenShoot timmert hard aan de weg wat betreft social media en direct contact met de consument. Om hun producten te introduceren bij een nieuw publiek, zullen er bij trendy evenementen soepen beschikbaar zijn voor de aanwezigen. Het bedrijf hoopt in de komende jaren ook andere producten op basis van groenten en fruit te kunnen aanbieden.
Publicatiedatum: