Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Online marketingcampagne voor SweeTango-appelen

Er worden marketing- en PR-programma's opgezet om voor meer promotie van de SweeTango-appel. De programma's draaien onder andere om digitale campagnes, zoals de vernieuwde site www.sweetango.com, een wedstrijd via social media, video's van recepten en online content van populaire foodbloggers in VS en Canada. 

Het algemene doel van de campagnes is om consumenten, telers en retailers meer met elkaar te verbinden. De nieuwe site doet dit door middel van een interactieve kaart, waarop retailers te vinden zijn die Sweetango-appelen in het assortiment hebben. Ook zijn op de site profielen van teeltbedrijven te zien, waarop in detail te lezen is hoe de Sweetango-appel wordt geproduceerd. 

De SweeTango is een van de eerste rassen die in de herfst worden geoogst. De appel heeft een sterke, zoete smaak en is opmerkelijk knapperig.


Wedstrijd via social media
Tot 1 november wordt een social media-wedstrijd gehouden, waarin consumenten worden uitgenodigd om via Facebook, Twitter en Instagram te laten zien hoe ze onder het motto #ShareTheCrunch de SweeTango introduceren bij vrienden en familie. Hierdoor zorgen de consumenten zelf voor meer bewustzijn van de appelsoort. Er kan op elke deelnemer worden gestemd. De winnaar krijgt $1.000, terwijl hetzelfde geldbedrag ook bij een voedselbank in de omgeving van de winnaar wordt gedoneerd. Ook worden er elke week geschenkdozen verloot. De wedstrijd is bedoeld voor inwoners van de VS en Canada en is te vinden op www.sweetango.com.
 
Video's met recepten
Tijdens het seizoen worden er nieuwe video's met recepten gepubliceerd. Elke video heeft een lengte van ongeveer een minuut. De video's laten stap voor stap zien hoe met een recept iets kan worden bereid dat de smaak, de knapperigheid en de voedingswaarde van de Sweetango benadrukt. Enkele voorbeelden zijn appeldips en smoothies. De video's worden verspreid via Facebook, Instagram, Twitter, Youtube en Pinterest.
 
Food bloggers
Een aantal populaire food bloggers in de VS en Canada geven tijdens het aankomend seizoen via de eigen blogs en social media-kanalen informatie over nieuwe SweeTango-appelrecepten. Elke week publiceert een andere blogger een innovatief recept. Op deze manier worden er in het seizoen meer dan 3 miljoen consumenten bereikt.
Publicatiedatum: