Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jonge Zwitserse ondernemers starten campagne voor door vorst getroffen fruittelers

Het warme en aanhoudende voorjaarsweer in maart en april in Zwitserland liet de vegetatie vervroegd bloeien. Vervolgens keerde echter de winter terug en de vorst vernietigde de bloesem. Fruitbedrijven krijgen te maken met een groot oogstverlies voor boekjaar 2017. Een idee van de jonge ondernemers bij Swiss Food Concepts moet uitkomst brengen.

Sneeuw- en vorstschade
Bij een lokale fruitproducent is de aanblik treurig. "80 tot 90 procent van mijn oogst zal dit jaar uitvallen", zegt Röthlisberger. "Helaas bestaat er voor de vorstschade in de appelproductie geen verzekering; de grote schade zal de opbrengsten ver overtreffen."

Het is duidelijk: de kleine oogst moet tegen zo goed mogelijke prijzen verkocht worden. Swiss Food Concepts wil met een bijzondere campagne helpen: iedere appel telt! In de herfst neemt Swiss Food Concepts geperst appelsap bij de fruitproducenten af en vult dit in kleine drinkzakjes. De zakjes worden echter reeds nu al besteld en betaald.


Foto: Drinkzakjes met campagne-opdruk

Op de Kickstarter-website kunnen de zakjes besteld worden. De klant betaald 1,50 Zwitserse frank (1,37 euro) per zakje en kan al vanaf één zakje bestellen. Tachtig procent van de winst gaat direct naar de getroffen fruitproducenten. De zakjes worden in de herfst van 2017 per post aan de klanten geleverd. "Ook bedrijven kunnen meedoen. Zij schenken hun personeel of klanten daarmee een gezonde pauzedrank, want een zakje komt overeen met circa twee appelen", zegt Lazzara, die verantwoordelijk is voor het domein 'Innovative Business Creation'.De sap is in het zakje ongekoeld tot wel een jaar houdbaar.

De campagne wordt op facebook.com en kickstarter.com in detail gepresenteerd. Een getekende video-animatie legt uit hoe de opbrengst voor de fruittelers vergroot kan worden.
Publicatiedatum: