Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Filipe Ravazzini da Silva: Valentijnsaardbeien exclusief onder Jaguar-label

"Spaanse aardbeien hebben smaak- en kwaliteitsslag gemaakt"



Tholen - Jaguar voert al enkele jaren Valentijnsaardbeien, vaak in speciale verpakkingen. "Zoveel mensen, zoveel wensen", lacht Filipe Ravazzini da Silva van Jaguar The Fresh Company. "We bieden de Valentijnsaardbeien aan in 10x500, 12x450 hartvormige, 12x450 met chocola, 8x500 giftpack. Een tijdje geleden zagen wij al een toenemende vraag naar luxere verpakkingen tijdens feestdagen, zoals Valentijn, Pasen, Kerst etc. Er was toen enkel keus uit de standaard 250 en 500 gram in flowpack of punnet / deksel en de pitufos van 1kg. Je kon ze ook al krijgen in 12x400gr gelegd (eenlaags), maar buiten dat de aardbeien mooi gelegd waren, was de verpakking en uitstraling niets bijzonders", vertelt Filipe.



Strenge keuring
"Zo zijn we een paar jaren geleden begonnen met de Gifpack-verpakking, onder de merk Strawberry Bites. Dit zijn behalve volledig gekleurde en keurig gelegde aardbeien ook aardbeien die een strenge keuring hebben doorstaan. Niet elke aardbei is hiervoor geschikt. Denk aan vorm, kleur, smaak en houdbaarheid! Alleen wanneer al deze aspecten kloppen, dan pas kunnen deze worden verpakt onder dit merk. Alleen op deze manier kunnen onze klanten verzekerd zijn van een goede product, en dat streven we na", vertelt Filipe.



Valentijn
Jaguar TFC heeft voor haar leverancier de exclusiviteit van merk Strawberry Bites in de Benelux. "Hiernaast hebben we sinds dit jaar een exclusief Jaguar label ontworpen voor speciaal voor Valentijn. Naast een label met een premium look, zijn deze aardbeien ook verzekerd van een goede smaak, kleur en vorm", vertelt Filipe. Op de vraag of ze nog andere AGF-producten extra met Valentijn promoten, antwoordt hij: "Specifiek nog niet. We zijn wel bezig om naast het zachtfruit andere fruitsoorten in hartvormige verpakkingen te voeren."



Smaak, smaak, smaak

Jaguar TFC heeft al sinds jaar en dag haar thuisbasis in Spanje en importeert daarnaast aardbeien uit landen als Portugal, Egypte en Marokko. Tijdens Valentijn worden de meeste aardbeien uit Spanje geïmporteerd. "Al wordt de verpakking en presentatie van een product als aardbeien steeds belangrijkers. De kwaliteit van het product zelf vinden we nóg belangrijker. Daarom zijn wij constant op zoek naar de beter rassen en variëteiten! Smaak, smaak en nog een smaak, daar geloof ik heilig in", vertelt Filipe.



"Je kunt een prachtige verpakking ontwerpen met mooie labels, maar als het product erin niet smaakt, dan is het zonde van al die moeite. Vroeger stonden de Spaanse aardbeien niet bekend om de smaak of kwaliteit - je had voornamelijk variëteiten als Camarosa en Festival - maar tegenwoordig is dit wel anders! Zeker met de komst van de verbeterde Fortuna en variëteiten zoals Primoris heb je fruit wat er goed uitziet en dat wel smaakt! En dat is goed nieuws, want wie houdt er nou niet van aardbeien!"



Voor meer informatie:
Filipe Ravazzini da Silva
Jaguar, the Fresh Company
Tel. +31 180 750 536
filipe.dasilva@jaguartfc.nl
www.jaguarthefreshcompany.com