Promotie voor Conference peer in India

De voorbije drie maanden werd promotie gevoerd voor de Belgische Conference peer in Mumbai, Delhi en Bangalore in samenwerking met Bollywoodacteur Sonu Sood. De Belgische Conference peer van BelOrta is momenteel beschikbaar in toonaangevende winkels in het hele land, klaar om geproefd te worden.



Krachten gebundeld
Een nieuw ongekend product lanceren op een nieuwe markt gaat gepaard met niet aflatende inspanningen en veel geduld. BelOrta, minister Schauvliege, VLAM, SALK, het Departement Landbouw en Visserij en Flanders Investment & Trade hebben daarom de handen in elkaar geslagen voor de introductie van de Conference peer in India. Er werd een grootschalige campagne opgezet richting de Indiase consument. Deze peer heeft voor de Indiase consument een vreemd 'rusty' uitzicht en een heel eigen specifieke vorm. De vele troeven van de Conference peer dienen daarom extra gecommuniceerd te worden. Landbouwminister Joke Schauvliege trekt 200.000 euro uit ter ondersteuning van het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) dat een promotiecampagne opzet voor Jonagold-appels en Conference-peren in India.

Bollywoodster aan boord
Alle registers werden opengetrokken om de Indiase markt te overtuigen. Begin november werd de Belgische Conference peer voorgesteld op een persconferentie te Mumbai in het bijzijn van honderdvijftig journalisten. De populaire Bollywoodacteur Sonu Sood werd ingeschakeld als ambassadeur om deze ongekende peer te introduceren. Samen met Celebrity chef Ranveer Brar vertegenwoordigt Sonu Sood ons product tijdens events, op sociale media en op TV.



Conference all around

De voorbije maanden werd de Conference peer groot geafficheerd langs de weg, aan bushaltes, op wagens, in cinema's, vroegmarkten en scholen. Daarnaast werd een cross media plan uitgerold via de sociale media, op TV, op radio en in een groot familiepark. Indiase consumenten hebben er gedurende twee maanden kunnen proeven van de Conference via tastings in diverse winkelketens in Mumbai, Delhi en Bangalore. De peer is los beschikbaar maar tevens in een aangepaste kleinverpakking met hierop de afbeelding van de Indiase superster Sonu Sood. Aan marketinginspanningen geen gebrek. Nu is het afwachten of de Conference peer in de smaak valt bij de consumenten.

Appelcampagne in de steigers

Sinds een 3-tal jaar is India een belangrijke bestemming geworden voor Belgische appelen. Uit het niets heeft dit land zich in die korte periode in onze top 5 genesteld van grootste exportlanden voor dit product. Dankzij extra subsidies van minister Schauvliege kan BelOrta ook voor onze appel een intensieve promotiecampagne uitrollen in 2017.

Contactpersoon
Jo Lambrecht
Commercieel manager
+32 (0)15/55.11.11
www.belorta.be

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven