Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Dataplatform voor retailers en fabrikanten geintroduceerd

Supermarktvergelijker introduceert Insights

Na de start van het consumentenplatform in april van dit jaar lanceert Superscanner nu het platform Insights. Met Superscanner Insights richt het bedrijf zich op retailers en fabrikanten die op zoek zijn naar real time prijs- en productinformatie.


 
"We hebben in de afgelopen periode flink geïnvesteerd in de ontwikkeling van de dashboards en het toevoegen van supermarkten en drogisterijen", aldus oprichter Alwin van der Velden. "Onze kracht zit hem met name in de omgang met grote hoeveelheden data. Met Insights maken we dit nu beschikbaar voor pricing en category specialisten bij retailers en fabrikanten."Op dit moment monitoren we op dagelijkse basis meer dan 100.000 producten bij tien retailers. Dat levert enorm waardevolle prijsdata op van zowel eigen assortiment als dat van concurrenten."
 
Naast prijsdata geeft Superscanner Insights ook inzicht in het online marktaandeel van fabrikanten. "Dus hoe zichtbaar is jouw merk in de voor jou relevante categorieën op de website van de retailers? En kom je als cola merk wel goed naar boven als men binnen de retailer website zoekt op 'cola'? Nu het spel zich steeds meer gaat verplaatsen van de offline winkelschappen naar de websites van de retailers is deze informatie essentieel om voorop te lopen", volgens Van der Velden.
 
Het consumentenplatform van Superscanner groeit nog steeds door. "We naderen inmiddels de 60.000 bezoekers per maand en groeien maandelijks met gemiddeld 15 procent. We zijn blij met het feit dat steeds meer consumenten ons platform gebruiken om te besparen op hun boodschappen. In de toekomst zijn we van plan om de inzichten van het consumentenplatform te verwerken in Superscanner Insights. Denk hierbij aan het aandeel van fabrikanten in favorietenlijstjes", besluit Van der Velden.

Om retailers en fabrikanten kennis te laten maken met het Insights platform biedt Superscanner 14 dagen vrijblijvend gratis toegang tot het platform. Aanmelden kan op superscanner.nl/insights.
 
Voor meer informatie:
Alwin van der Velden
Superscanner
T: 06-50648849
Publicatiedatum: