Abonneren

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Disney en Dole bundelen kids marketing

Disney Consumer Products and Interactive Media (DCPI) en Dole Food Company hebben op 14 oktober plannen bekend gemaakt voor een nieuw assortiment onder een gedeeld merk. Bij deze producten wordt gebruik gemaakt van bekende figuren van Disney, Pixar, Star Wars en Marvel. Vanaf de herfst zal dit merk in de schappen van Amerikaanse supermarkten liggen. 

"Disney en Dole hebben samen als doel om groenten en fruit van hoge kwaliteit te leveren aan gezinnen die zoeken naar een gezondere levensstijl," zegt Josh Silverman van DCPI. "Het is zeldzaam dat twee bekende merken met zoveel invloed op het eetgedrag van consumenten samen kunnen komen om voor positieve verandering te zorgen," aldus William Goldfield, van Dole Food Company. "Als een van de grootste marktleiders ter wereld op het gebied van voeding is Dole erg enthousiast om met Disney samen te werken. Samen kunnen we nog meer doen om leuke, educatieve voorlichting over voeding te geven aan Noord-Amerikaanse gezinnen."

De eerste campagne in de herfst wordt opgevolgd door een aantal andere voedings- en voorlichtingsprogramma's in 2017. Deze zijn allemaal gebaseerd op films en figuren uit de Disney-, Marvel- en Star Wars-stal. De campagnes bestaan onder andere uit activiteiten bij winkels, thema-recepten met producten van Dole en online promotie. 

De Walt Disney Company werd in 2006 het eerste grote mediabedrijf dat een speciaal beleid hanteerde voor voeding. Hiermee wilde het bedrijf zijn intellectuele eigendom associĆ«ren met gezonde voedingsmiddelen. Sindsdien heeft het bedrijf elk jaar significante mijlpalen op dit gebied bereikt. Zo was Disney het eerste mediabedrijf dat een standaard opstelde voor het adverteren van voedingsmiddelen voor kinderen. Ook heeft Disney de Mickey Check geĆÆntroduceerd. Dit is een speciaal label, waarmee gezinnen direct gezonde producten in retailzaken, online sites of bij de pretparken van Disney zelf kunnen herkennen. Voedingsmiddelen en recepten met de Mickey Check komen tegemoet aan de strenge regels die Disney volgens het eigen beleid hanteert. 

Klik hier om meer te leren over het beleid van de Walt Disney Company en de Mickey Check.

Dole heeft zich gefocust op voorlichting over voeding en wil de wereld stimuleren om een gezonder eetpatroon aan te nemen. Het bedrijf is van mening dat een eetpatroon dat rijk is aan groenten en fruit bij kan dragen aan de Amerikaanse volksgezondheid. In 2003 zette het bedrijf het Dole Nutrition Institute (DNI) op om onderzoek te doen naar de gezondheidsvoordelen van AGF. Ook heeft Dole onlangs het Department of Culinary Nutrition opgezet. Hiermee worden de resultaten van het onderzoek omgezet in maaltijdoplossingen, die duidelijk de belangrijke rol van verse AGF in het eetpatroon laten zien.

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven