Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Weer 2 nieuwe appelrassen: RiverBelle en PAzazz


Honeybear toont op de PMA, Orlando 2 nieuwe rassen die in ontwikkeling zijn en die ze de afgelopen twee jaar hebben gecommercialiseerd. Dit zijn RiverBelle (een regionale release van een vroege variëteit) en Pazazz dat regionaal geteeld wordt maar op nationaal niveau op de markt is. 

"Pazazz is een variëteit die in de gehele VS en Canada erg aantrekkelijk is," zei Roper. Op dit moment wordt het geteeld in Washington, Minnesota, New York en Nova Scotia. Door Pazazz regionaal te telen, kunnen we voldoen aan belangrijke wensen voor de retail namelijk aanbod van goed en lokaal fruit en de reductie van de foodmiles. We verkleinen de afstand tot de markt en produceren een 'wow' product."



Pazazz en RiverBelle zijn open bestoven kruisingen van Honeycrisp. Ze hebben beide de knapperige structuur van de klassieke Honeycrisp maar de smaak is nog dynamischer. 

Het heeft bijna 9 jaar geduurd voor Pazazz en RiverBelle op de markt kwamen. "Je kunt niet simpelweg vandaag een appel vinden en hem morgen op de markt brengen. De ontwikkeling van een nieuwe appelvariëteit is erg complex, gedetailleerd en het kost veel tijd. Je hebt gedurende het gehele proces sterke partners nodig om de introductie van de variëteit tot een succes te maken. De reactie van de consument op de smaak en textuur van de appel is de echte test - je moet een enorm goede variëteit hebben om een verschil te maken."



"De afgelopen 5 jaar zijn er bijna 20 nieuwe variëteiten geheel of bijna gecommercialiseerd, over 10 jaar zullen de meesten niet meer bestaan. Een nieuwe variëteit kan niet simpelweg een beetje beter zijn dan de bestaande variëteiten, het moet een fantastische appel zijn. De consument weet dit, zij zullen enkel overstappen op een nieuwe fantastische appel en niet op een nieuwe gemiddelde appel."

Pazazz en RiverBelle worden op dit moment ook getest in de boomgaarden op het zuidelijke halfrond, waar Pazazz misschien ook geteeld zal worden om te kunnen voldoen aan de toenemende vraag.

Bezoek Honeybear Brands bij kraam #1249 op de PMA Fresh Summit.

Voor meer informatie: 
Publicatiedatum: