"Groenten en fruit profileren als Coca Cola"
Klik hier voor de uitzending
Minder inwisselbaar
Paul Van Hoof, teler snijbonen. "Ik verwacht wel dat we een meerprijs kunnen realiseren. Maar dat zal tijd en geld kosten." Het promoten gebeurt onder andere door middel van spotjes op TV, het organiseren van leuke acties en de aanwezigheid op social media. 1300 aangesloten telers hopen zo hun product minder inwisselbaar te maken. Filip Fontaine: "Groenten en fruit zijn echte topproducten, dat zijn geen basisproducten meer. Deze topproducten verdienen een A-merk." Twee jaar geleden bedroeg het marketingbudget van BelOrta nog een paar honderdduizend euro. Nu is dat het zevenvoudige.
BelOrta profileert zich niet als 'gezond' of 'van bij ons'. Filip: "De tijd van het belerende vingertje met de uitspraak: 'u moet zeven keer per dag groenten en fruit eten', is voorbij. Consumenten anno 2017 kopen groenten en fruit omdat ze daar zin in hebben en omdat ze het plezant vinden. 'Happines in a bottle', het Coca Cola principe is de boodschap die we willen communiceren."
Klik hier voor de uitzending
Bron: Kanaal Z