Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Frederik Bunt (NFO):

"Promotie Nederlands zomerfruit is booming!"

Donderdag 21 juli was Frederik Bunt, voorzitter van de NFO productgroep Houtig kleinfruit en Steenfruit live in de studio van BNR nieuwsradio voor een interview over Nederlands zomerfruit, dat hier terug is te luisteren. Tijdens het interview kwam onder meer aan bod wat er allemaal geteeld wordt, hoe de markt in elkaar zit en de stijgende populariteit van de blauwe bes.



Bunt had ook diverse soorten zomerfruit meegenomen naar de studio waar de verslaggever smakelijk van at. De verslaggever vroeg zich af waarom zachtfruit eigenlijk zo duur moet zijn voor de consument. Bunt kon dit goed uitleggen met argumenten over uitleg van de hoge kostprijs van het product en de relatief korte houdbaarheid die het heeft. Eerder kwam de NFO ook al naar voren in de zachtfruitcampagne van de Albert Heijn en in een analyse van Rabobank werden de kansen voor en de stijgende consumptie van zachtfruit belicht. Vorige week vrijdag haalde de zachtfruitsector twee pagina's in het Algemeen Dagblad

Bron: NFO
Publicatiedatum: