Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Goede verwachtingen Italiaanse perenseizoen

Het coördinatiecomité van de interprofessionele brancheorganisatie Pera kwam op 14 juli samen in Ferrara om de resultaten van de enquête die door CSO Italië werd uitgevoerd, te bespreken en te analyseren. Het onderzoek ging over het perenseizoen van 2016/2017.

Zo'n 70% van de Italiaanse peren wordt geteeld in Emilia-Romagna. Dat is 448.000 ton in totaal, 13% minder dan in 2015 en 12% minder vergeleken met het gemiddelde van 2011-2014.

De productiegebieden zijn vrij stabiel ten opzichte van vorig jaar: de boomgaarden bestemd voor de rassen Abate Fetel en Carmen zijn uitgebreid, maar er worden minder investeringen gedaan in Decana, Conference en Kaiser. William en Santa Maria bleven stabiel. 

De opbrengst van Abate Fetel daalde tot 220.000 ton: dat is een afname van 14% ten opzichte van 2015. Er worden ook dalingen geraamd voor William (-11%), Conference (-13%), Santa Maria (-25%), Decana (-17%) en Kaiser (-19%).

De kwaliteit lijkt goed te zijn en de peren zijn groot, omdat er minder fruit aan de bomen hangt, en dankzij het mooie weer in mei en juni. 

"Het nieuwe commerciële seizoen ziet er goed uit: we verwachten dat de markt deze hoeveelheden vrij gemakkelijk zal absorberen, gezien de vraagtrends van de afgelopen paar jaar", aldus de voorzitter van Pera, Gianni Amidei.

Tijdens de vergadering stelde het comité voor de oogst van de Conference een minimummaat van 60 mm in, om zeker te maken dat alleen de producten met een goede kwaliteit en hoge waarde de markt bereiken.
Publicatiedatum: