Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Groei online foodmarkt versnelt en groeit met 42%

Nederlandse consumenten blijven steeds meer uitgeven aan online producten en diensten. Het segment food/nearfood is veruit de sterkste groeier met een groei van maar liefst 42% ten opzichtevan het derde kwartaal van vorig jaar. Food groeit daarmee een factor 3 keer harder dat de totale marktvoor online bestedingen in diezelfde periode.

Volgens de cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar onlineconsumentenbestedingen in Nederland welke in opdracht van Thuiswinkel.org wordt uitgevoerd, heeftde sterke groei van online bestedingen van food/nearfood, die in de eerste twee kwartalen van 2015was te zien, zich voortgezet in het derde kwartaal.Gezien deze ontwikkelingen in de online foodmarkt branche is het aannemelijk dat deze sterke groeiook de komende perioden verder door zal zetten. Dit wordt bevestigd door het ING onderzoek'Samenwerking vanuit een nieuwe mindset' waarin wordt voorspeld dat 15-20% van de voeding viainternet zal worden aangekocht in 2020. Nu ligt dit percentage op 1 tot 2%.

Uit de monitor Duurzaam Voedsel van LEI Wageningen UR blijkt dat consumenten in 2014 voor hetvijfde jaar op een rij meer dier- en milieuvriendelijk geproduceerd voedsel gekocht hebben (gestegenmet 18%). Ex-staatssecretaris Dijksma van Economische Zaken: "Dat duurzaam voedsel de toekomstheeft blijkt wel uit de forse groeicijfers. Mensen zijn steeds meer bereid geld uit te geven aan eenduurzaam en eerlijk product. Dat is goed nieuws voor het milieu en dierenwelzijn. Maar zeker ook vooralle voedselproducenten die willen verduurzamen.".

Dat het online bestellen van voeding alsook de vraag naar duurzame voeding zo'n sterke ontwikkelingdoormaken, is voor Deterra een bevestiging van waar zij twee jaar geleden al op anticipeerde met destart van hun online foodmarkt. Na de pilot in Den Bosch en Eindhoven, is Deterra inmiddels ook actiefin Breda en recent gestart in Nijmegen.

"Wij profiteren natuurlijk van nieuwe bewegingen op de online foodmarkt doordat het voor veel mensensteeds makkelijker en normaler wordt om online voeding te bestellen. Deterra onderscheidt zich dooralleen producten van lokale producenten aan te bieden. Hierdoor kan Deterra de herkomst entransparantie over productiewijze blijven garanderen. Dit in tegenstelling tot de reguliere voedselketenen andere online aanbieders", aldus Frans Broeders, oprichter van Deterra.


Publicatiedatum: