Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Kleine Lil Snapper-appelen van Stemilt

VS: Appelen populair bij kinderen

Volgens recent onderzoek op het gebied van kindergeneeskunde staan appelen aan top als fruit dat het meest geconsumeerd wordt door kinderen in de VS tussen de twee en negentien jaar. Het onderzoek, dat naar de fruitconsumptie keek van meer dan 3000 deelnemers, gaf aan dat appelen goed waren voor bijna 19% van de fruitinname door kinderen. Hele stukken fruit waren goed voor 53% van de fruitinname, terwijl fruitsap 34% besloeg.

"Het is geweldig om te zien hoe kinderen vandaag meer fruit eten en in het bijzonder appelen," zegt Roger Pepperl van Stemlit. "Appelen zijn een geweldige bron van vezels en voedingsstoffen en een ideale meeneem-snack voor kinderen. Deze onderzoeksresultaten ondersteunen onze aanbeveling om appelen prominent in displays te zetten in fruitafdelingen in de herfst- en wintermaanden. We ondersteunen ook de verkooptactiek om kindgerichte producten als Lil Snappers te gebruiken om appelen aan ouders en hun kinderen te vermarkten."



Stemilt vermarkt met succes appels aan kinderen en ouders sinds 2011 toen het bedrijf met zijn Lil Snapperslijn fruit op kinderformaat introduceerde. Het idee achter het merk was om hoge kwaliteit fruit van kleine formaten en van de onder kinderen populaire variëteiten te verpakken om fruitconsumptie onder kinderen te stimuleren en om ouders zo een makkelijk mee te nemen optie voor snacks te geven. de productlijn werd direct een hit in de retailsector en breidde uit naar Stemilt-peren en Sunkist-citrus, als ook zakken met een combinatie aan appelen en citrus dat door Sunkist en Stemilt in samenwerking op de markt wordt gebracht.

"Lil Snappers werken omdat ze direct vermarkt worden naar de beoogde consument en omdat ze in de behoefte van ouders voorzien om hun kinderen een gezonde snack te geven dat overeenkomt met wat kinderen daadwerkelijk willen eten. Met tien appelen per zak van drie pond, kan een Lil Snapper-appel toegevoegd worden aan twee schoollunches per dag per week," aldus Pepper.

De appeloogst van 2015 in Washington heeft voor grotere volumes kleine appelen gezorgd dat in 2014. Dit is vanwege de warme zomertemperatuur die de fruitgroei vertraagde. Tegelijkertijd was er sprake van nieuwe aanplantingen die in productie gingen van populaire variëteiten als Honeycrisp, Pink Lady en Stemilt's eigen Piñata. Dit zorgde voor grotere volumes appelen die gebruikt worden voor het Lil Snappersmerk.

"Volgens informatie van de Nielsen Perishables Group was Honeycrisp de de belangrijkste variëteit die de appelencategorie vorig jaar stimuleerde tot groei. Ook waren de beste promoties diegene waar sprake was van Honeycrisp-appelen. Met het oog op de kleinere fruitgroottes dit jaar hebben retailers een geweldige kans om nieuwe smaken appelen direct aan kinderen te promoten, door middel van Lil Snappers-zakken. Het is een geweldige manier om herhaalde aanschaf te stimuleren," zegt Pepperl.

Stemilt heeft onlangs zijn oogst van Honeycrisp-appelen afgerond, terwijl de oogst van Piñata-appelen nog in gang is. Het bedrijf is marktleider op het gebied van Pink Lady-appelen en zal met de oogst van deze late variëteit beginnen in oktober. De groottes zijn kleiner dan vorig jaar, maar de kwaliteit van de appeloogst dit jaar is uitstekend met geweldige smaak en kleur, meldt Pepperl.

Contact:
Brianna Shales
Communications Manager
Stemilt Growers
Tel: +1 (509) 662-9667 x1221
Publicatiedatum: