Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fietskoerier Take Eat Easy wil naar Berlijn, Madrid en Londen

Take Eat Easy, de Belgische app die restaurantmaaltijden per fietskoerier laat leveren aan klanten thuis, wil na Brussel en Parijs de rest van Europa veroveren - dankzij een miljoeneninvestering van onder meer Rocket Internet.

20% groei per maand

Take Eat Easy werd in 2013 gelanceerd in Brussel en startte eind vorig jaar op in Parijs. Via de app annex website kunnen de inwoners van beide hoofdsteden maaltijden van restaurants in een straal van drie kilometer rond hun woonhuis laten leveren. Een koerier brengt de maaltijd dan per fiets tot aan de deur op het uur dat de klant bepaald heeft. Via de app kan die laatste zijn bestelling trouwens in realtime volgen: van aan het restaurant tot bij hem thuis. Vandaag rijden in Brussel en Parijs al zo'n 350 fietskoeriers voor Take Eat Easy. Zij halen gerechten af bij 100 Brusselse en meer dan 150 Parijse restaurants. Die betalen Take Eat Easy een commissie van 30% op de bestelling plus een bijdrage van 3,50 euro in de leveringskosten. Het concept slaat aan, zo zegt Karim Slaoui, een van de vier medestichters, aan zakenkrant L'Echo: "Op één jaar zijn we vertienvoudigd. Sinds september 2014 zijn we gemiddeld met meer dan 20% per maand gegroeid."
 
6 miljoen euro opgehaald
Half april raakte bekend dat Rocket Internet (de investeerders achter onder meer Zalando), DN Capital en Piton Capital liefst zes miljoen euro hadden geïnvesteerd in het Brusselse bedrijf.

"Het is niet de bedoeling om het bij Brussel en Parijs te houden. Dat is het ook nooit geweest", bevestigt Karim Slaoui. "Wat ons momenteel interesseert, is de Europese markt in zijn totaliteit. Er zijn interessante grootsteden zoals Berlijn, Londen en Madrid. In Duitsland vormen ook München, Hamburg, Keulen of Düsseldorf interessante markten. Een van de vragen waarop we eveneens een antwoord proberen te vinden, is of ons zakenmodel ook kan werken in kleinere steden."

Bron: retaildetail.be

Publicatiedatum: