Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
komende jaren extra aanplant in Chili, Argentinië en Zuid Afrika

Succesvol seizoen Sweet Sensation

Op 13 april heeft The Greenery met haar Sweet Sensation-telers teruggeblikt op het verkoopseizoen 2014-2015. Hoewel dit seizoen een onzekere start kende door de het sluiten van de Russische markt, zijn de vooraf gestelde targets ruimschoots gehaald. Eén van deze targets was een hoge omloopsnelheid in de winkels. Door Sweet Sensation promotioneel te ondersteunen met proeverijen op de winkelvloer en promoties in de retailbladen is de belangstelling van de consument sterk gegroeid en zijn verkopen ruim boven verwachting geweest.



Ton van Wiggen, verkoopleider peren, vertelde de telers dat een aantal retailers in binnen- en buitenland de Sweet Sensation in hun assortiment hebben opgenomen. De verkopen bij deze retailers waren goed en soms boven verwachting. Ook was Ton alleszins tevreden met het prijsniveau dat duidelijk hoger was dan dat van de standaard rassen. Ton vatte het afgelopen seizoen als volgt samen: "Sweet Sensation heeft in het afgelopen seizoen een goede basis voor een sterke marktpositie in de toekomst gelegd. Voor volgend seizoen hebben meer retailers interesse getoond en wordt er een volumegroei verwacht bij de huidige afnemers".



Bert Wilschut, product manager Sweet Sensation, heeft vervolgens kort aandacht besteed aan de teelt-verbeteringsproeven die komend jaar een vervolg gaan krijgen. Er is besloten tot een voortzetting van de snoeiproeven en ook het mechanisch bestuiven krijgt een vervolg. Daarnaast is in het afgelopen seizoen ook onderzoek geweest naar het op juiste wijze koelen van het product.



In de komende jaren zal de markt voor Sweet Sensation wereldwijd verder doorgroeien. Ook de vraag naar jaarrond beschikbaarheid neemt toe. In 2014 zijn de ook de eerste Sweet Sensation peren naar China geëxporteerd. Om adequaat aan de vraag te voldoen, worden de komende jaren op diverse plaatsen, waaronder in Chili, Argentinië en Zuid Afrika, extra bomen aangeplant.



De bijeenkomst werd afgesloten door voorzitter Michiel Appelhof, die de Sweet Sensation bokaal uit mocht reiken aan de telers met de beste kwaliteit Sweet Sensation peren. Dit jaar is de trofee uitgereikt aan de heer G. van Dijk van fruitteeltbedrijf 't Wed Werkhoven. Uit zijn oogst voldeed maar liefst 85% van het fruit aan de strenge kwaliteitseisen van Sweet Sensation.
Publicatiedatum: