Origineel was het bedrijf van plan daken in de stad en in de buurt van supermarkten te gebruiken om hun producten te telen. Het bleek, echter, dat telen in kassen veel meer opbracht dan dat er in één supermarkt verkocht kon worden. Daarom was het veel aantrekkelijker om producten te verbouwen in kassen in de buurt van supermarkten.
Momenteel teelt BrightFrams sla en kruiden in hydroponische systemen. "Onze producten zijn niet gecertificeerd biologisch, maar wij gebruiken veel aspecten van een biologische teelt, zoals het gebruik van biologische zaden en gewasbeschermingsmiddelen. Het gebruik van hydroponische systemen zorgt ervoor dat we minder grond en water nodig hebben om onze producten te telen. Uiteindelijk willen we nieuwe klanten aantrekken en verschillende producten aanbieden, zoals druiven", zegt Toby.
Het merk is zo ontworpen dat het consumenten informeert hoe Brightfarms haar producten verbouwt op een manier, die beter is voor het milieu. Doordat de teelt lokaal is, zijn producten ook verser en beter van smaak wanneer ze klanten bereiken via supermarkten.
Voor meer informatie:
Toby Tiktinsky
BrightFarms
ttiktinsky@brightfarms.com
www.brightfarms.com