Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lokale producten zorgen voor versheid en goede kwaliteit

Het Amerikaanse BrightFarms, dat al in 2006 begon met de promotie van stadslandbouw, is sinds 2011 een commercieel bedrijf. Toby Tiktinsky van BrightFarms: "Onze producten worden lokaal verbouwd op 5.040 vierkante meter in Bucks County, Pennsylvania en worden gedistribueerd naar een aantal prominente winkels in verschillende staten. We zien een zeer sterke vraag en onze producten zijn een echt succes".


Origineel was het bedrijf van plan daken in de stad en in de buurt van supermarkten te gebruiken om hun producten te telen. Het bleek, echter, dat telen in kassen veel meer opbracht dan dat er in één supermarkt verkocht kon worden. Daarom was het veel aantrekkelijker om producten te verbouwen in kassen in de buurt van supermarkten.

Momenteel teelt BrightFrams sla en kruiden in hydroponische systemen. "Onze producten zijn niet gecertificeerd biologisch, maar wij gebruiken veel aspecten van een biologische teelt, zoals het gebruik van biologische zaden en gewasbeschermingsmiddelen. Het gebruik van hydroponische systemen zorgt ervoor dat we minder grond en water nodig hebben om onze producten te telen. Uiteindelijk willen we nieuwe klanten aantrekken en verschillende producten aanbieden, zoals druiven", zegt Toby.

Het merk is zo ontworpen dat het consumenten informeert hoe Brightfarms haar producten verbouwt op een manier, die beter is voor het milieu. Doordat de teelt lokaal is, zijn producten ook verser en beter van smaak wanneer ze klanten bereiken via supermarkten.

Voor meer informatie:
Toby Tiktinsky
BrightFarms
ttiktinsky@brightfarms.com
www.brightfarms.com

Publicatiedatum: