Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Polen eten meer peren

Er gaan dit jaar duidelijk grotere hoeveelheden Nederlandse peren naar Polen dan voorgaande jaren. De afdeling Trade van Service2Fruit signaleert op dit moment veel vraag naar peren vanuit Polen. "Door de Ruslandboycot en de in reactie daarop georganiseerde promotieacties zijn de Poolse consumenten meer appels gaan eten. De peren liften daar op mee", vertelt Randy Dijksman van Service2Fruit. De Nederlandse peren vinden via Poolse supermarkten hun weg naar de consumenten. "De supermarkten vragen daarbij om goede kwaliteit klasse 1 peren", heeft Dijksman ervaren. De goede Poolse vraag is volgens Kees Diks, bestuurder bij Service2Fruit, een van de redenen dat de prijzen voor de peren de afgelopen weken zijn aangetrokken. Sinds kort is van iedere verkochte partij te zien naar welk land deze is verkocht. Op deze manier is goed te zien in welke gebieden vraag naar bepaalde producten is.

Service2Fruit is een onafhankelijk internetplatform wat is opgezet om op een transparante manier fruit en groente te verhandelen. Dijksman en collega Emanuel (Manus) Sluis van de afdeling Trede merken dat steeds meer kopers en verkopers het Service2Fruit platform gebruiken. "Diverse kopers gebruiken Service2Fruit als hun vaste inkoopkanaal", vertelt Sluis. Diks vult aan: "We merken dat we steeds meer het vertrouwen van zowel aanbieders als kopers winnen. Steeds meer gebruikers weten Service2Fruit te vinden. Dit blijkt ook wel uit de hoeveelheden die via het platform worden verhandeld. In 2014 zal het volume wat via het platform wordt verkocht weer 25% groeien ten opzichte van 2013."


Bron: de Fruitteeltkrant
Publicatiedatum: