Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuwe perenverpakking

CMI's Sweet Gourmet Peren™-programma maakte een winst van 900.000 dollar in de test met een grote Amerikaanse winkel. Nu de verse peren worden geoogst, heeft CMI de landelijke uitgave van haar nieuwe tas voor de Sweet Gourmet Peren ™ aangekondigd. De tas werd geïntroduceerd tijdens een aantal steekproeven vorig jaar wat een succes bleek bij de consument. Het stimuleerde de perenverkoop, een categorie die in voorafgaande jaren een langzame, maar gestage daling heeft gekend.


 
"CMI zag een kans om bewuste consumenten te bereiken met een nieuwe premiumtas," aldus Steve Lutz, vice-president marketing van het CMI. Lutz: "Al jaren zijn de enige verpakkingen die beschikbaar zijn voor verkopers polyzakken van lage kwaliteit. We zagen de kans om een zak van hoge kwaliteit te ontwikkelen, die aan de verwachtingen van de consument voldoet en die de verkoop stimuleert. Dat is precies wat we hebben gedaan met ons nieuwe Sweet Gourmet Pears ™-zakje. "

Lutz zegt dat de perensoort rijp is voor het nieuwe CMI-zakje. Uit verkoopgegevens blijkt dat slechts 10% van peren wordt verkocht in zakken in vergeleken met bijna 50% bij appels. "Met het opkomende gebruik van de premiumverpakkingen op de groente- en fruitafdeling, was ons team ervan overtuigd dat dezelfde consument die appels en ander fruit in deze zakken koopt, even geïnteresseerd in peren zou zijn. Dat is precies wat we ervoeren toen we de zakken afgelopen winter testten. "

Volgens Katharine Grove, marketingspecialist van CMI, werd de test eind vorig jaar uitgevoerd toen CMI werkte met een grote handelaar uit het oosten om de vraag naar het product bij te houden, maar ook om te bepalen of het nieuwe zakje de verkoop van de bestaande peren zou vergroten. Volgens Grove verwachtte CMI dat er een daling zou zijn in de bulkverkoop, maar dat de algemene verkoop zou groeien. "De resultaten waren verbluffend. Niet alleen werd de bestaande bulkverkoop niet beïnvloed, de Sweet Gourmet Pears ™-test maakte een winst van bijna $ 900.000."




Grove zegt dat een deel van het succes van het Sweet Gourmet Pears ™-programma te danken is aan de informatie die op de tas is geplaatst. ''Ons ontwerp, geïnspireerd door de natuurlijke schoonheid van peren gecombineerd met gebruiksinformatie en educatieve informatie, was een winnaar in de testwinkels. Onmiddellijk na de introductie in de testwinkel, werd de Sweet Gourmet Pears ™ in het nieuwe zakje het één na best verkopende item in de perenafdeling. Onze verkooppartner is niet alleen doorgegaan met het programma, maar heeft het ook uitgebreid naar andere perenrassen."
Dit seizoen lanceert het CMI het Sweet Gourmet Pears ™-zakje van drie pond van Bartlett- en D'Anjou-peren in een aantal winkels in de Verenigde Staten. Deze nieuwe zakjes zijn ontworpen om de bestaande Sweet Gourmet Pears™-programma aan te vullen dat momenteel beschikbaar is in twee-pond pakketten voor de Bartlett, D'Anjou-, Red- en Bosc- peren. 

Voor meer informatie over deze test of de beschikbaarheid van CMI, bel +1 509-663-1955. 

Voor meer informatie: 
Katharine Grove 
CMI 
Tel: +1 509-888-3427 
of +1 509-885-0444 
Fax: +1 509-888-3418 
Publicatiedatum: